ÁRVÍZ A FÜRDŐSZOBÁBAN



Ha tudtam volna, mi vár rám ma, inkább ágyban maradok.

Reggel még aránylag jól indult a nap. Lidi kért egy egyszerű, gyors tortát szülinapra, és én rávágtam, hogy a Manci torta a befutó! Egy bibi volt - már x-szer elkészítettem, saját kreáció, de soha nem írtam be. Gondoltam, ma gyorsan megsütöm, a Citromos-kakaós (még ennek sincs igazi neve torta, amit a hétvégén született - már úgyis eltűnt).
A tortám sikerült, csak egy kicsit sok lett a csokis bevonó krém - nagy ügy, semmi idő alatt eltüntettem.. - Nem is értem, miért hízok? De 2010 a duci hölgyek éve, heuréka:)
A katasztrófa akkor ütött be, amikor rám tört a hetedik érzék..

Késő délután betettem a már reggel beáztatott konyharuhákat a mosógépbe, mosott is a lelkem, de gondoltam, ránézek a gépre, hol tart. Még nem brummogott, hogy centrifugázni akar. Én pedig rányitottam orvvul. Ott tartott, hogy a fürdőszoba VÍZBEN állt. Az egész. Csak a küszöb állta útját a víznek. Az első szívroham után gépet kikapcs, szivattyúra átkapcs. Nem szívja a vizet ez a dög. A fedelet felnyitva tiszta vízzel volt szinültig, és csak jött a víz. Alul, hátul, felül, mindenhol. Elzártam a főcsapot, és hálát adtam az Urnak, hogy van egy lefolyó a padlószinten.. Ezek után csak sepertem a vizet, és sepertem, felmostam és sepertem - van már tapasztalatom, árvíz esetére..

Miután elhárítottam a legfőbb gondot, azon imádkoztam, hogy nehogy megcsörrenjen a telefon. Rossz volt az ima, felszólt az alsó szomszéd, hogy beáztak!

Persze lerohantam. Normálisan kezelték a helyzetet - naná, nem voltak boldogok, de Vis Major bárhol lehet.. A szomszéd nem is oly rég a saját mosógépük dobjának a fedelét felejtette le, így a zoknijai beszorultak a dob és a gépház közé, a víz az alagsorban csordogált. Szóval, emberből vagyunk, hibázhatunk.
Annyira nem is áztak be, csak a fürdőszoba falát kell javíttatniuk majd - kb. 1 négyzetméter. Ez vicc akart lenni, hiszen 2 cm is több, mint ami kéne!! Szóval megbeszéltük, hogy Mea culpa, ne haragudjanak. Ha nem szárad ki, foltmentesen, akkor megbeszéljük a továbbiakat. Úgysem tudtam eddig, mire vágyom.

Szét robban a fejem, fájnak a csontjaim, ez a fránya időjárás betesz rendszeresen, ma 15-kor már esti sötétség honolt. Jön valami, vagy hó, vagy hideg, vagy szél, vagy a fene tudja mi, de már unom, és nem marasztalom!

Ui. A torta isteni lett, a krumplifőzelékem sült virslivel majdnem elfogyott, pedig 4 személyes adagot főztem.. Holnap megint törhetem a fejem, mit főzzek!
A hozott képen érdemes megnézni a tükröződést. Mindenben van valami szép, csak meg kell találni.

Ma küldtem SMS-eket HAITI üzenettel a 1749-es számra - a UNICEF fogja felhasználni, víztisztításra. 200 Ft 400 liter tisztított vizet jelent. 75 ezer halott a földrengés után - EZ a KATASZTRÓFA, nem az én kis árvizem.

12 megjegyzés:

Hajnal írta...

Együtt érzek veled Gyöngyi :-( Én is jártam már így,igaz nem a mosógép romlott el,csak én nem tettem be a wc-be a lefolyócsövet!A régi házba oda szoktuk.De most apa beépítette a lefolyóba,hála az égnek :-)Nekem sajna küszöb se volt,így úszott minden!!Én ilyenkor fel tudnék robbanni!!
Hát jött a hó rendesen,jól érezted!!Nálunk legalábbis egész nap szakad!!Már úgy vágyom egy kis tavaszra!!

semilin írta...

Ez nem lehet igaz! Előbb a fűtés, most a mosógép:((( Nem akarlak idegesíteni, de készülhetsz a harmadikra. Talán, ha számítasz rá, be se következik...;)))
És kiderült már, hogy mi okozta az árvizet? Megint jöhet a szerelő??

Az időről annyit, hogy én már nem tudom követni melyik fronttól, de szinte folyamatosan valami nem stimmel.

Unknown írta...

Ez szörnyű. :( Mi baja volt a mosógépnek?

Gyöngyi írta...

Hajni, már én is a tavaszt várom, remélem nem marad ki!

Emili, ne fesd a falra az ördögöt, már előre rettegek én is..

Nóri, nem tudjuk, és ez a legroszabb! Most állandóan figyelnem kell majd, várhatom a következőt..
Le volt zárva rendesen, a nem volt benne több ruha a megengedettnél, egyszerűen nem szívta ki a vizet. Azóta már működtettük, és nem volt vele gond.
Nagyon nem szeretnék új gépet, (azok csak pár évig jók, direkt úgy csinálnak ma mindent), ez a gép 20 éves, és tán 2-szer makacskodott csak, nagyon jól bevált - eddig.

Icuska írta...

Sajnos már én is jártam így,de nekem nem volt a padlószinten lefolyó.
Minden vizet törölközővel kellett fel szedni.

A tortád biztosan nagyon finom,mint mindíg.

Ugye már nem fáj a fejed:::
Puszi

Gyöngyi írta...

Cincike, úgy látszik ez az "áradás" mindenkinek ismerős..
A fejem már nem fáj természetesen, csak ha valami front jön, akkor jelez. Lehet, hogy időjósnak kellett volna mennem:)
Szép hétvégét kívánok, puszi!

Unknown írta...

Az időváltozást én is mindig megérzem. Úgy látszik ezzel sokan így vagyunk.

Remélem a géped nem makcskodik mostmár.

Gyöngyi írta...

Nóri, lehet, hogy korral jár?..
Nem, lekopogom, a gépem rendben, elég gyors is, elég volt a lajhár korszakból!
Hogy állnak az építkezéssel Nálatok? Még mindig sártenger van?

Icuska írta...

Gyöngyike
Egyszer azt mondtad,h sikítsak,ha valami nem megy...hát ez most nem megy.
Miért nem frissít a blogom?????

Gyöngyi írta...

Cincike, melyik blogod nem frissít? A blogspot? E-mail-ban kéne beszélnünk inkább!

Icuska írta...

Gyöngyike
Boldog névnapot kívánok a férjednek...

Gyöngyi írta...

Cincike, átadtam, aranyos vagy! De nem most tartja, miután az Apósom is Károly, és saját ünnepet akartak maguknak, így Karesz majd nov. 4-én ünnepli.