THAI CSIRKE


Lehet, hogy szentségtörésnek hangzik, de vannak olyan gyorsfagyasztott termékek, előre pácolt friss magyar árúk, amiket időnként szívesen használok. Pláne, ha uram bocsá, nincs kedvem pepecselni a konyhában, vagy egyszerűen nincs rá időm - a legjobb házakban is előfordulhat néha.. Jamie Olivertől még nem láttam, de Nigella bizony szintén előszeretettel nyúl egy-két előre "gyártott" termékhez, így én is merészelek - nem mintha egy napon lehetne emlegetni a főzőtudományom az említettekével:)

Általában lapul a fagyasztómban mindig egy-két mentőötlet váratlan vendégek, vagy gyors vacsorák elkészítésére..
Tehát Thai csirkéről van szó, ami magyar termék, magyar csirkéből:) Előre fűszerezve, bepácolva, így levéve a gondot a vállamról. Nekem már csak egy enyhén olajozott tepsibe kellett rakosgatni a csirke melleket, ráönteni a szószt, lefedni alufóliával - és kb. 40 percig sütni. Mikor vajpuha lett a husi, a fóliát levéve szép pirosra sütöttem. Krumplipürét és céklasalátát kínáltam mellé mellé. Nagyon különleges, finom ízvilág!
Azért utánanéztem kicsit, mit is jelent a thai konyha: Az édes, a sós, a savanyú, a keserű és a csípős teljes összhangban van a thai ételekben. Friss hozzávalók, sokféle fűszer, ezek a thai konyha jellemzői. A leggyakoribb ízesítő a curry, a chilipaprika, galgant, a koriander, a kókusztej, a gyömbér, a thai bazsalikom, a thai citromfű, a fokhagyma és a menta. Ritkán sózzák az ételt, a sós hatást halszósz ( nam pla) használatával érik el. Jellegzetes thai fűszer a citromfű, a gyömbér, a kókusztej, a koriander.

8 megjegyzés:

Csenge írta...

MMm én is előszeretettel csinálok ilyeneket ebédre, nincs ezzel semmi baj! Ami elsőre beugrott a Knorr Rizottó rafinériája...szuper ízvilág! :)

Egy kérdés: Hogy sikerült beszerezni Wowzio widgetet? :)

Gyöngyi írta...

Kedves Csenge, megnyugtattál:)

A Wowziot már régebben elkészítettem - most úgy lehet készíteni Magadnak, ha küldesz Nekik egy e-mailt, és naponta sorsolnak a jelentkezők közül... Ne kérdezd, mennyit kell várni, nem tudom sajna.. Remélem nem sokat!

Ancsika írta...

Gyöngyike! A galgant kifelejtetted a felsorolásból :))))

Gyöngyi írta...

Mian köszönöm a kiegészítést! Pótolom a hiányt..

gondaanyu írta...

Gyöngyi ez nagyon finom lehetett.

A mirelittel semmi baj, a tápossal és a gumicsirkével van, amit ha látnának a vevők élve, inkább nem ennének, de meg nem vennék.

Der Alte írta...

Gondolom nagyon izletes és finom lehet a " Thai csirke ", de nem egy böjti étel az biztos.

Gyöngyi írta...

Kedves Béla, szerintem próbáljátok ki, tudom, hogy Neked nagyon ízlene! Böjt? Hát bizony én rossz kislány vagyok, a böjtöt csak akkor tartok, ha muszáj.. Húsimádó lévén inkább Emili tanácsait próbálom követni, a böjti időszakban. Az nem annyira drasztikus:)

Gyöngyi írta...

Thank you Emilio! I hope for it another time I see you! I desire have a Nice weekend!