CUKKINI FŐZELÉK



Hozzávalók:
Kb. 1,5 kg cukkini
2 db közepes fej vöröshagyma
1 pohár tejföl
2 csapott evőkanál liszt
2 evőkanál olaj
1 csomag kapor
Citromlé (aki savanyúbban szereti).

Elkészítés:
A hagymákat kis kockára vágjuk, egy hőálló üvegtálba tesszük, olajjal meglocsoljuk. A cukkinit meghámozzuk, lereszeljük, és lesózzuk. Állni hagyjuk, míg levet ereszt. Kicsavarjuk, és a hagymára tesszük, összekeverjük. Mikrohullámú sütőben puhára főzzük (800 Watt-on, kb. 15 perc). Főzés közben 5 percenként megkeverjük. Ha kész, megszórjuk a liszttel, gyorsan összekeverjük, hogy ne legyen csomós, majd beletesszük a felvágott kaprot, és további 2-3 percre visszatesszük a mikróba. Végül belekeverjük a tejfölt is.

Tálaláskor sült kolbászt, sült krumplit adunk mellé. Tükörtojással is nagyon finom.

Imola készítette a nyaralásunk alatt, nekem nagyon ízlett, olyasmi, mint a tökfőzelék. Az volt az egyik érdkessége, hogy nem talált reszelőt, így késsel vágta kisebb darabokra a cukkinit - szerintem mindegy, hogy reszelve, vagy darabolva van, itt csak az ízesítés a fontos. A tökfőzelékhez feltétként én sült húst (sült oldalas, sült pulykacomb, sült csirke, fasirt), vagy pörkölt félét szoktam tálalni, de ez a krumpli-sült kolbász megoldás is nagyon ízlett. A Fiúk még csavartak egyet a dolgon, tojásrántotta sült kolbásszal volt az Ő feltétjük.
Én a mikrósütőben való főzésért nem vagyok oda, de hogy pillanatok alatt elkészült ez az étel, nagyon szimpatikus!



Nincsenek megjegyzések: