BABONÁK




Azt hiszem, nem vagyok nagyon babonás, csak épp annyira, amennyire illik:) Szilveszterkor viszont halmozottan jelentkeznek az előírások, amiket én most sorra igyekeztem betartani.
Férfi kívánjon először boldog új esztendőt, nem csak szóban, telefonon is! Az első ember, aki átlépi a küszöböt, szintén férfinak kell lennie.
Csirkét tilos enni újév napján, mert kikaparja a szerencsénket. Végül, de nem utolsó sorban lencsét kell ennünk, hogy gazdagok legyünk, sok pénz álljon a házhoz. Bizonyára van még számos babona, ami ehhez a jeles naphoz kötődik, én minden esetre a fentieket betartottam, most már csak a hatást várom:))


Újévi lencsefőzelék sült virslivel

Hozzávalók:
Fél kg lencse
15 dkg füstölt szalonna
3 közepes fej vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
30 dkg nyers füstölt hús (comb)
Zsír, vagy olaj
2-3 babérlevél
3 evőkanál liszt
Pirospaprika, só, ízlés szerint cukor, mustár, citromlé. (Kb. 1-1 evőkanálnyi).
Virsli.

Elkészítés:
A lencsét előző este átválogatom, megmosom, és hideg vízbe áztatom.
A szalonnát kockákra vágva zsírjára olvasztom, majd hozzáadom a szintén kockákra vágott vöröshagymát, fokhagymát. Üvegesre párolom. A tűzről lehúzva meghintem 1 evőkanál őrölt pirospaprikával, és felöntöm 1 dl vízzel. Újra párolom, amíg a víz elpárolog kissé (3 perc). Ráteszem a lencsét és a füstölt húst, a babérleveleket, enyhén sózom (a füstölt hús sós!). Felöntöm annyi hideg vízzel, hogy jól ellepje a lencsét. Kis lángon addig főzöm, míg minden megpuhul.

Külön serpenyőbe olajat öntök, megfuttatom rajta a lisztet, (zsemleszínű rántást készítek), majd a lencséhez adva még pár percig együtt főzöm. Ízesítem a főzeléket mustárral, cukorral, citromlével.

Kiemelem a füstölt húst, és szeletekre, vagy kockákra vágom. Közben a virsliket bevagdosom, és teflon serpenyőben, megpirítom.
Tálalásnál a főzelékre helyezem a sonkaszeleteket, a sült virslit, és tejfölt, friss kenyeret kínálok mellé.



6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Gyöngyike
Nagyon jól néz ki...Én is ezt főztem:)

Gyöngyi írta...

Cincike, szerintem ma az egész ország lencsét evett:)

Gesztenye receptjei írta...

Kedves Gyöngyi !
Én is kívánok minden szépet és jót az új esztendőre, boldog új évet! :-))
gesztenye

Névtelen írta...

Szia Gyöngyi! Szuper volt az ötlet - bejött! Puszi érte: Der Alte.

Gyöngyi írta...

Kedves Alte, szívesen:)

Pizsu, köszönöm szépen!

Gyöngyi írta...

Kedves Alte, szívesen:)

Pizsu, köszönöm szépen!