CÉKLASALÁTA



A Férjem nemes egyszerűséggel csak hisztisnek nevez időnként.. Tény, hogy nagyon megnézem, mit eszek meg. Még odáig nem jutottam el, hogy a gyógyszereimet nagyító alatt megvizsgáljam, valóban olyan tabletta-e, ami a dobozra írva vagyon, ez dícséretes szerintem:)
A céklasaláta is az egyik gyengém, bármilyen furcsán is hangzik. (Több ilyen "gyenge" pontom van.)
Általában télen, tavsszal van szezonja nálunk. Idén télen egyszer elfogyott a házi tartalék, ezért boltit vett a Párom. Rögtön 3 üveggel, hogy ne problémázzak: kevés a céklám.. Nos, olyan pocsék - másként nem minősíthetem - íze volt, kénytelen voltam száműzni őket!
Aki isteni céklát tud készíteni, és ellátni minket, az egyik Anyósom, Piroska. Nem egy bonyolult saláta, mégis el kell találni az arányokat! Kezdő háziasszonyoknak mindig mondom, nincsenek egyedül, míg kialakítják a saját ízvilágukat! Pld. egy sima, egyszerű mezei salátaöntet elkészítése leírva nem ördöngősség. De a mennyiségek fontosak! Sokáig minden sima ecetes-cukros salátaöntet elkészítésénél a hányingerig kóstolgattam - végül már azt se tudtam, most jó lett-e? Ne legyen vizes, édes, ecetes, sós.... Míg a Sógornőm elmesélte a kimérés arányait.. Hála érte, azóta kóstolás nélkül, bátor vagyok:)
Vissza a céklasalátára, íme, a tuti recept:



Hozzávalók:
1,5 kg cékla (egyforma nagyságú gumók)
2 szál torma
3-4 evőkanál ecet (20%-os)
4-5 evőkanál kristálycukor
Só, őrölt kömény, babérlevél.

Elkészítés:
A cékla fejeket tisztára mosni, és sós vízben megfőzni majdnem puhára. (maradjon ress, ropogós - hústű segítségével remekül lehet ellenőrizni a keménységet).
Ha kihűlt, meghámozni, és 3-5 milliméteres szeletekre vágni. Uborkás üvegekbe tenni, a megtisztított, hasábokra vágott tormával, 1 babérlevéllel üvegenként. Egy külön edényben vizet kell forralni sóval, cukorral, köménymaggal és az ecettel ízesíteni. Ezzel a lével kell feltölteni az üvegeket, jól lezárni. 2 nap alatt szépen összeérnek az ízek, és már fogyasztható is. Hűvös helyen sokáig eláll. Én a megbontott üveget a hűtő alsó polcán tárolom, a többit a pincei kamrámban.

Nincsenek megjegyzések: