KETTŐ AZ EGYBEN

Avagy CUKKINI GOMBÁS HÚSSAL TÖLTVE, és HÚSGOMBÓC PARADICSOM MÁRTÁSSAL.
Úgy látszik, ez egy ilyen hét, tegnap megint ajándékot kaptam, a szomszédasszonyom cukkinit hozott a nővérétől. Ajándék lónak ne nézd a fogát, nem mondhattam, hogy nem szeretem, mi a rákot csináljak belőle, de akkor bevillant: a hét elején, az egyik olvasóm, a honlapomon, töltött cukkinit keresett... Nosza, itt a remek alkalom, valamit majd csak összebütykölök:)
Miután nem vagyok járatos cukkini fronton, csak a főtémát álmodtam meg, a mennyiségeket nem.. Így a megvalósításnál derült ki, bizony, elszámoltam magam, elég lett volna a fele töltelék is, pedig egy jól megtermett cukkini várt rám. Megoldottam, így lett 2 féle ételem, és megveregettem a vállam, hogy de jó, jövő héten egy nap kilőve, nem kell főzni:)

Kénytelen vagyok változtatni az álláspontomon, mi szerint a cukkini nyulaknak való. Nem igaz, valóban nagyon finomra sikeredett az eredmény, még ha nem is illik dícsérni a saját művünket, most kivételt teszek.

CUKKINI GOMBÁS HÚSSAL TÖLTVE


Hozzávalók:
1 db nagyobb cukkini (70 dkg)
40 dkg darált sertéshús
2 evőkanál olaj
1 fej vöröshagyma
10 dkg gomba
25 dkg főtt rizs (nekem tegnapról volt maradék)
1 db tojás
Fél csomó zöldpetrezselyem
Só, frissen őrölt bors
1 teáskanál grill fűszerkeverék
1 evőkanál őrölt pirospaprika
2 db paradicsom
Reszelt sajt a szóráshoz
Olaj a tepsi kikenéséhez
Tartár mártás a tálaláshoz.

Elkészítés:
A cukkinit megmossuk, hosszában félbevágjuk, a belsejét kikaparjuk, olajozott tűzálló tálba tesszük, majd a belsejüket enyhén sózzuk, borsozzuk.

Töltelék: A vöröshagymát apróra vágjuk, 2 evőkanálnyi olajon megdinszteljük. Hozzáadjuk az apróra vágott gombát, enyhén sózzuk, borsozzuk. Addig pároljuk, míg a levét elfövi, pár perc az egész. Kihűtjük.
Egy keverőtálba tesszük a töltelék hozzávalóit: a főtt rizst, a darált húst, a párolt gombát, a tojást. Fűszerezzük sóval, frissen őrölt borssal, fél csomag apróra vágott petrezselyemzölddel, grill fűszerkeverékkel és őrölt pirospaprikával. Alaposan összekeverjük, majd megtöltjük az előkészített cukkinikat. A paradicsomokat vékony karikákra vágjuk, és a töltelék tetejére sorakoztatjuk. Előmelegített sütőben, alsó-felső állásnál, 200 C fokon 50 percig sütjük. Ekkor rászórjuk a reszelt sajtot, és további 10 perc alatt szépen rápirítjuk.

Frissen, tartármártással tálaljuk. Vacsorára, vagy előételnek ajánlom.


HÚSGOMBÓC PARADICSOM MÁRTÁSSAL:
A fenti töltelék fele megmarad, ebből kisebb gombócokat formázunk. 1 l húslé és 1 kis konzerv (70 gramm) sűrített paradicsomot (vagy házilag eltett paradicsomlét)  felforralunk 1 teáskanál cukorral, pár szál összekötözött zellerlevéllel, egy egész fej, tisztított, kisebb hagymával együtt. Ebben a lében 50 percig főzzük csendes lángon a gombócokat, majd berántjuk, és jól kiforraljuk. Sóval, cukorral utóízesítjük ha szükséges. Burgonyapürével tálalhatjuk. Le is fagyaszthatjuk, így felhasználáskor csak a köretet kell elkészíteni hozzá.


3 megjegyzés:

Éva írta...

Az a cukkinis recepted nagyon jónak tűnik valóban guszta! Rántani szoktam a cukkinit, de alkalomadtán kipróbálom ezt a variációt is!

Névtelen írta...

A cukkinit nem kell letakarni, vagy víz nem kell alá, megsül anélkül is?

Gyöngyi írta...

Nem kell letakarni, és nem kell alá víz sem! Van elég a cukkiniben. Egy evőkanálnyi olajjal kentem csak ki a jénait, untig elég volt neki, még egy kis szaftot is engedett a cukkini.