TOJÁSKRÉM





Reggelire, vacsorára könnyű étel egy forró teával. Többféleképpen készítik, én most így alkottam meg:

Hozzávalók:
3 db tojás
1 kis fej vöröshagyma
5 dkg vaj
3 evőkanálnyi krumplipüré (1 db főtt burgonya)
5 dkg reszelt sajt
Majonéz (3-4 evőkanál), mustár, só, őrölt bors
1 csomag petrezselyemzöld.

Elkészítés:
A tojásokat keményre főzni. (Hideg, sós vízben kezdem a főzést, forrástól számítva 10 perc alatt keményre fő. Főzés után azonnal hideg vizet önteni rá, így a héja könnyen leválik.) A hagymát nagyon apró kockákra összevágni.
Egy tálba reszelni a tojásokat, majd összekeverni nagyon alaposan a hagymával, krumplipürével, majonézzel. Ízesíteni mustárral, sóval, őrölt borssal. Végül a szintén apróra vágott petrezselyemzöldet is hozzákeverni.
Legalább 1 órára hűtőbe tenni, hogy jól összeérjenek az ízek.

Tálalásnál kenyeret pirítani, arra kenni a tojáskrémet, friss paprikával, paradicsommal, uborkával lehet tálalni.

2 megjegyzés:

alliteracio írta...

Nagyon sokszor szerettem már volna valami tényleg finom tojásos krémet kipróbálni, de sose volt ötletem....Hát most itt van, el is mentettem, és biztosan elkészítem, mert olyan unalmas már hétvégén reggelenként a szendvics, melegszendvics, bundáskenyér....ezzel most kissé feldobom majd a reggeliket (vacsorákat)!
Köszi, hogy betetted Gyöngyikém!
Puszi:
Ági

semilin írta...

A Húsvét előtti nagybőjtben ez nálunk a főétel. Én krumplit eddig még nem tettem bele... Ki fogom próbálni!