KOVÁSZOS UBORKA




A nyár egyik legnagyobb találmánya, imádom. Ha van mellé egy kis vörösboros marhapörkölt, vagy bármilyen sült husi, de még szendvicsek mellé is kiváló! A leve másnaposság ellen igazi gyógyír állítólag.

Hozzávalók:
Kovászolni való fürtös uborka
Kapor (szárral együtt)
Ecet (20 %-os)

Víz
Kenyér, vagy zsemle.

Elkészítés:
Az uborkákat alaposan mossuk meg, végeit picit vágjuk le, és hosszában, középen vágjuk be úgy, hogy a végei maradjanak egyben. A ducibb uborkákat 4-be vágjuk, de a végek tartsák össze.

Tisztára mosott üvegbe (3-5 literes üveg) aljára pár szál kaprot tegyünk. Erre állítgassuk az előkészített uborkákat.

A felöntő lé arányai:
2 dl vízhez 1,5 kávéskanál só kell. Annyi lével kell felönteni az uborkát, hogy bőven ellepje. Végül 2 evőkanál ecetet is adjunk hozzá.
Az uborkák közé tegyük a többi kaprot, állítsuk közéjük a kaporszárakat.
A kaporszárból vágjunk 2 nagyobb csíkot, mint az üveg átmérője. Ezeket kereszt alakban elhelyezve, lenyomva tartják az uborkákat. A tetejére 1 szelet fehér kenyeret, vagy egy zsemlét tegyünk.

Egy kistányérral lefedve napos helyre állítsuk – időjárástól – napsütéstől függően pár nap alatt a lé zavaros lesz. Ekkor kész a kovászos uborka. Az uborkákat egy jól záródó tálba szedjük át és szűrjük rá a levet. Hűtőszekrényben alaposan lehűtjük.

Sokáig eláll, ropogós igazi nyári savanyúság. Mindig hidegen tálaljuk!

Van, aki fokhagymagerezdeket is használ az elkészítésnél, ez ízlés kérdése, én nem szoktam.



6 megjegyzés:

gondaanyu írta...

Én is így szoktam. Ecet nélkül.
Eszter lányom az anyósa receptje szerint csinálja, forralja a levet és forrón önti az uborkára.
Lényeg, hogy finom !

Gyöngyi írta...

Gondaanyu, szerintem ez az a tipikus recept, amit "ahány ház, annyi szokás" szerint készítenek. Egy a lényeg, hogy szeresse aki eszi:) Az én Férjem nem szereti - semmilyen formában..
Így én mindig magamnak készítek - idén már a 3. üveggel, igaz, csak 3 literes üvegben, ennyi a kapacitásom.. Most is kint napozik egy üvegben az uborka. Nekem ez az igazi hazai íz!

semilin írta...

Én is ecet nélkül és fokhagymával készítem. A napokban hallotam egy trükköt: forrásban levő vízzel kell leönteni, akkor ropogós marad az uborka.(Én eddig csak csapmeleg vízzel csináltam és előfordult, hogy megpuhult:(()
Egyik kedvencem a nyári székelykáposzta, amihez a káposztát magam savanyítom, ugyanúgy, mint az uborkát. Uborka helyett szálasra vágott édeskáposztát teszek az üvegbe. Hmmm... csurog a nyálam, a leve pedig a legjobb üdítő ebben a hőségben.

Gyöngyi írta...

Érdekes ez a forrásban lévő víz - lehet, hogy azért találták ki, hogy a vizet fertőtlenítsék.. Nekem még soha nem puhult meg - lehet, hogy mázlista vagyok, mindig kemény maradt eddig!
Ez a nyári székelykáposzta izgalmasan hanzik, nyeltem egy nagyot!

alliteracio írta...

jajjistenem, még a nyál is összefutott a számban, ahogy a képeket néztem! Csinálok én is a héten!! :)))
(Na, ez még rímel is, hihi)

Gyöngyi írta...

Ágikám, nem megy.. Miután minden adatomról kifaggatott, kaptam megint egy üzit, immár feladom végleg!
"Spam komment
A rendszer szerint ez egy spam komment volt. Hogy miért? A teljesség igénye nélkül:

Rengeteg linket írtál bele
Spamokban terjesztett linket írtál be
Egy csomó más kommentedet is spamnak minősítette a rendszer
A géped IP címe benne van valamelyik publikus, spam kommentelők IP címét nyilvántartó listában. (Futtass spyware irtót a gépeden.)
« Vissza a kommentekhez"