PROFITEROL

Olasz édesség, ahogy én készítettem:

Hozzávalók:
Tészta:

2 dl víz
2 dl olaj
20 dkg liszt
2 csipet só
5 db tojás.

Sárga krém:
3 dl tej
4 dkg liszt
10 dkg kristálycukor
1 csomag vaníliás cukor
3 db tojás.

Csokoládés öntet:
Fél liter tej
3 evőkanál liszt
2 evőkanál holland kakaópor
3 evőkanál kristálycukor
5 dkg étcsokoládé
3 dl tejszínhab (Hulala).

Elkészítés:
A tésztához a vizet és olajat felforralom a sóval, majd hozzáadom a lisztet, és addig keverem, míg elválik az edény falától. A tojásokat egyesével hozzákeverem. Sütőpapírral bélelt tepsibe nyomózsák segítségével kis halmokat nyomok. Előmelegített, 200 C fokos sütőben, kb. 25 perc alatt szép pirosra sütöm. (Vigyázat, a sütő ajtaját tilos kinyitni! Ebből a mennyiségből 55 db kisebb puffancsom lett).

A sárga krémhez a tojások sárgáját elkeverem a kristály és a vaníliás cukorral. A lisztet a tejjel csomómentesre keverem, majd főzni kezdem. Amikor már kezd besűrűsödni, folyamatosan hozzáadom a tojásos keveréket, és sűrű krémmé főzöm. Kihűtöm. A tojásfehérjéket felverem 1 csipet sóval kemény habbá, és a kihűlt krémhez keverem.

A csokoládés öntethez a lisztet, a kakaóport és a cukrot összekeverem, majd kevés hideg tejjel csomentesre kikeverem. A többi tejet is hozzáadva folyamatos keverés mellett, sűrű krémmé főzöm. Közben a darabokra tördelt csokoládét is hozzáadom. Kihűtöm. A tejszínt felverem kemény habnak, és a krémhez keverem.

A megsült puffancsokat megtöltöm a habzsák vékony csövű kinyomójának a segítségével, majd leöntöm őket a csokoládés krémmel.

Jól behűtve tálalom. A párom azt mondta, finomabb, mint amit a boltban lehet kapni..

Nekem kb. 2 óráig tartott, míg elkészítettem, de jó sok lett – kb. 10 személyes adag. Jó vendégváró, előre elkészíthető!



12 megjegyzés:

semilin írta...

Bárcsak ehetnénk ilyet a párommal...

gondaanyu írta...

Gyöngyi, ez olyan, mint a képviselőfánk, ha jól olvasom. Leöntve csokikrémmel.
Vanília pudinggal csinálhatod, ha tejszínhabbal lazítod a krémet sokkal finomabb lesz.

Gyöngyi írta...

Semilin, nyisd az ablakot, küldöm! Rengeteg lett, mi csak ketten vagyunk rá... Igaz, a barátnőmnek is adtam most, had fogyjon.. pláne, én fogyózom állítólag:)))

Gondaanyu, épp ezt írtam ma valakinek, hogy kevésbé rumlis, ha a töltelék vaniliapuding, és nem én főzöcskézem meg azt is. A csokikrémben van tejszínhab, de majd a vaniliapudingba is teszek legközelebb. A tésztája nehezebb mint a képviselőfánké, nem tudom, hogy a képviselőfánk nem ázna-e szét a csokihabban, ha napokig benne állna... Ez a tészta bírja a gyűrődést. Még holnapra is marad, remélem akkor sem ázik szét egy masszává...

Unknown írta...

Jól néz ki nagyon. Én is szívesen megkóstolnám.

Gyöngyi írta...

Nóri, próbáld ki, a mennyiségeket arányosan csökkentve lehet kisebb adagot is készíteni:) Ha elkészíted, várom a beszámolót!

Unknown írta...

Köszi, de jelenleg fogyózok. :)

Gyöngyi írta...

Nóri, úgylátom nagyon január van...:)) Bizony, karácsonykor könnyen jönnek a plussz kilók, és olyan ragaszkodók tudnak lenni...

Unknown írta...

Igen, és a mérleg is felefelé csal.

Gyöngyi írta...

Szerintem lehet, hogy a mérleged rossz:)))

Ancsika írta...

Ez igen! Nagyon klasszul néz ki! :)
Már régóta vadászok egy jó Profiterol receptet; most megleltem!
Ki fogom próbálni és jelentek utána!

Mariann írta...

Panaszkodsz, hogy NEM elég profik a fotóid ?
Mihez képest ?
A csorgó nyálunkhoz ?
Istenem, pedig nem vagyok édesszájú, de EZ valami gyönyörűségesen-guszta.

Gyöngyi írta...

Kedves Mariann, túlzol.. De azért köszönöm, nagyon jól esik, mikor hájjal kenegetnek:))))))