TÖKFŐZELÉK SÜLT OLDALASSAL



Gyerekkorom rémálma, nagyon nem szerettem. Gondolom ezzel nem vagyok egyedül. Mióta egyszer ettem Éváéknál, nos, azóta a kedvencemmé vált! Nem is tudtam, hogy lehet finom is:) Már jó pár éve, hogy megváltozott a véleményem, ennek megfelelően rendszeresen az étlapra kerül.

Hozzávalók:
1 kg gyalult tök (lehet fagyasztott is)
2 fej közepes vöröshagyma apróra kockázva
3 púpos evőkanál liszt
1 teáskanál őrölt pirospaprika
1 csomag kapor finom zöldje apróra összevágva
1 liter tej
1 pohár tejföl
4-5 evőkanál olaj
Só, pici vegeta ételízesítő, ha kell.

Elkészítés:
A tököt besózzuk, 1 evőkanál ecettel meglocsoljuk.
Bő olajban a finomra vágott hagymát megdinszteljük. Liszttel megszórjuk, és lepirítjuk. Tűzhelyről lehúzva hozzáadjuk a pirospaprikát és a kifacsart tököt.
Tűzhelyre visszatéve állandó keverés mellett hozzáöntjük apránként a tejet. Közben ízesítjük kaporral, pici vegetával.
Fiatal töknél kb. 15 perc alatt kész, idősebbnek kb. 30 perc kell, míg megpuhul.
Ne főzzük túl puhára! A legvégén adjuk hozzá a tejfölt, és utóízesítjük, ha szükséges. Egy rottyanás után kész.

Sült csirkecomb, sült pulykacomb, sült oldalas a kedvenc hozzá, de fasírttal, vagy pörkölttel is nagyon finom!!
Picit rumlis, hogy ott kell mellette állni, és kevergetni, (hajlamos puffogni), de megéri a "fáradtságot".



3 megjegyzés:

dédike írta...

Jo sok friss kapor, de jó is lenne már szeddni!

gondaanyu írta...

Poszogás elkerülésére, én külön megfőzöm a tököt és csak ráöntöm a rántásra.

A szomszédból a Csenge, még talán óvodás korában mondta, hogy: tudod Malika néni , és a tökfőzelékből legjobban a kirántotthúst szeretem!

Szoktuk emlegetni:)

Gyöngyi írta...

Poszogás? Aranyos, még ezt a szót se hallottam:) Köszönöm a jó tanácsot, kipróbálom legközelebb!

Dédike, arra még várni kell sajna.. egyenlőre megint telet ígérnek..