BRASSÓI APRÓPECSENYE



Tini korom nagy kedvence, ma is az. Anno Dunaújvárosban, a Kis-csillagban készítették a legfinomabban.. Szerettünk oda járni, fapados, hangulatos, családias kis vendéglő. Lehet, hogy már csak volt, nem tudom. De a Brassóijuk íze most is itt van:

Hozzávalók:
60 dkg sertéslapocka
10 dkg füstölt húsos-szalonna
3 evőkanál olaj (sertészsír)
2 nagyobb fej vöröshagyma
5 gerezd fokhagyma
2 db TV paprika
1 nagyobb paradicsom
Só, frissen őrölt bors.
80 dkg burgonya.

Elkészítés:
Az olajon (zsíron) a vékony csíkokra vágott szalonnát megpirítom. Ráteszem az apró kockára vágott hagymát, és megdinsztelem. 1 dl vizet öntök hozzá, és visszapirítom zsírjára. (Így sokkal sűrűbb szaftot fogok kapni.)
A húst ujjnyi csíkokra vágom, és a hagymához adom. Nagy lángon pár percig pirítom. Ízesítem sóval, zúzott fokhagymával, őrölt köménnyel, frissen őrölt borssal, majd fedő alatt puhára párolom. (Ha a levét elfőné, többször, kevés meleg vízzel pótolom). Idényben adok hozzá kis kockára vágott paprikát, és hámozott, kockázott paradicsomot. Utóízesítem reszelt fokhagymával, borssal. Mire a hús teljesen megpuhul, rövid, tartalmas szaftja legyen!
Pirított burgonyát, vagy hasábburgonyát kínálok mellé.

Tálalásnál a tányérra a burgonyát teszem először, enyhén sózom, rá a hús kerül a finom szafttal. Salátát kínálok mellé, ami lehet: Káposztasaláta, sós uborka, ecetes almapaprika, vagy idényben uborkasaláta, kovászos uborka.

Pirított burgonya:
A burgonyát meghámozom, majd hasábokra vágom. Forró, sós vízben előfőzöm, majd leszűrve, és megszikkasztva, kevés forró olajon szép pirosra sütöm.

Hasábburgonya:
A burgonyát meghámozom, hasábokra vágom, megmosom, megszárítom. Bő, forró olajban sárgára sütöm, szalvétára kiszedve lecsepegtetem. Kicsit pihentetem, majd visszatéve az olajba szép pirosra sütöm. Szalvétára szedem, hogy a fölösleges olajat leitassam. Így készítve a hasábburgonya belül puha, kívül ropogós lesz.


Megjegyzés:
A klasszikus Brassóinak 2 fajtáját ismerem: Az egyiknél a hús fele marha, fele disznóhús. Ilyenkor a marhahús pirításával, párolásával kell kezdeni, és ha félig már puha, akkor hozzáadni a sertéshúst.
A másik receptnél: Sertés szűzpecsenyéből készül –ez nagyon hamar kész van. Itt a húst csíkozás után pirítani kell, és már kész is a hús, nem kell párolni, mert már fogyasztható.
Az alap mindenhol ugyanaz: zsír, szalonna, vöröshagyma dinsztelés, hús-pirítás, fokhagyma, frissen őrölt bors, só, friss zöldpaprika, paradicsom.





3 megjegyzés:

szepyke írta...

Megértem!:) Bőven megértem!:)

semilin írta...

Nem jó ez így Gyöngyöm, állandóan éhes leszek, ha olvaslak és mindig csak este jutok hozzád:))))

Én egy pici pirospaprikát is szoktam beletenni (a színe miatt) és jó sok majorannát.

Gyöngyi írta...

Szepyke:)
Emili, néha én is teszek bele majorannát, állítólag egyébként úgy is kell készíteni a nagy könyv szerint!
Én a vásárlásnál tanultam meg, hogy nem szabad éhesen menni, mert kétszer annyit vásárolok, mintha tele lenne a hasam! Lehet, hogy Neked is nasizni kéne kicsit, mielőtt meglátogatsz?:)