DIÓS KOSÁRKÁK - IRMUS MÓDRA



Kb. 2 hónapja sütött nekünk ilyen finomságot Irmus barátném, és annyira ízlett, hogy már akkor elhatároztam, nekem is ki kell próbálni. Mindig vadászom azokat a süteményeket, ételeket, amiket előre (akár több nappal korábban is) el lehet készíteni, amikor vendégeink jönnek. Formám nem volt, csak nagyobb átmérőjüek, így Irmus kölcsönadta őket. A próbasütésem olyan remekül sikerült, hogy a szülinapomra már bátran bevállaltam, és nagy sikrem volt, büszkén zsebeltem be a dícséreteket:)

Hozzávalók:
30 dkg rétesliszt
12 dkg margarin
12 dkg porcukor
2 db tojássárgája
2-3 evőkanál tej.

Töltelék:
15 dkg darált dió
12 dkg porcukor
2 db tojásfehérje.

Kenéshez:
Rétesliszt
Baracklekvár.

24 db kosárforma (átmérő felül: 6,5 cm, alul 3,5 cm)

Elkészítés:
A lisztet a margarinnal elmorzsolni, majd a többi hozzávalóval együtt tésztát gyúrni. Folpackba csomagolva 1-2 órát hűtőben pihentetni.
Pihenés után a tésztát 4, majd 6 felé osztani, és gombócokat formázni belőlük. Rétesliszttel meghinteni a formákat, a gombócokat is, és így a formákba nyomkodni a tésztát. Baracklekvárral kikenni őket.
A tojásfehérjét felverni habnak, összekeverni a dióval, porcukorral, és a formákba tölteni.
Előmelegített sütőben 200 C fokon 30-35 perc alatt készre sütni. A formákban hagyni egy kicsit hűlni, majd még langyosan kiszedegetni a kosárkákat.

Sokáig elálló nagyon-nagyon finom sütemény! Remek vendégváró, napokkal előbb is el lehet készíteni!

Tipp:
• Ha a rétesliszt fele sima liszt, nem gond. (Az első sütésemnél kevés volt a rétesliszt itthon).
• A formákba igazításnál nem kell, hogy milliméterre pontosan olyan magas legyen a tészta, mint a forma, nem baj, ha picit túlér, könnyebb lesz kiszedni. Nekem még a talpát se kellett ütögetni, szépen kicsusszantak a kosárkák a formákból.
• A tojásfehérjét ne verjük fel előre, csak amikor már a tölteléket készítjük el, ne essen össze a hab. Sütés közben a töltelék szépen meg fog dagadni, gömbölyű lesz:)
• Ha a tészta 1 napig áll a hűtőben, akkor se lesz semmi baja!
• Praktikus, mert nem kell nyújtódeszka, egyszerűen elkészíthető.





14 megjegyzés:

Ancsika írta...

Juj, ezt én is nagyon szeretem!!! Kaphatok belöle??? :)

semilin írta...

Nincs kosárkám:((((

Hanga írta...

Esküvőkön ettem ilyen finomságot, a receptet meg mindig elfelejtettem elkérni... örülök, hogy felraktad, bár kosárkaformám nekem sincs:)

Gyöngyi írta...

Mian, nyisdd az ablakot, küldöm a kóstolót:)

Úgy látom, krónikus kosárhiány van mindenhol... Én mintha a hétvégi piacon láttam volna, most már sürgősen be kell szereznem a saját készletet, lassan illő lenne visszadani Irmusnak őket, hacsak nekem nem ajándékozza.. Nála soha sem lehet tudni:)

gondaanyu írta...

Igen piacokon lehet kapni.
Nekem mindig beleragadt a tészta mikor próbálkoztam. Lehet újrakezdem??

Böbsi írta...

Gyöngyi ezek olyan szépek, csak dió, ...tudod!:-)

Névtelen írta...

Nekem is nagyon tetszzik ez a recept és nagyon finom is. Én már készítettem ilyen kosárkákat, csak lekvár nélkül. De egyszer lekvárral is kipróbálom. Sőt majd küldök receptet még ilyen kosárkákra, mert van. Csak hát majd ha odajutok. De most szívesen megennék 1-et, 2-őt.
Köszönöm, hogy eszembe jutattad ezt a receptet is.
Üdvözlet

Móni írta...

Nekem is nagyon tetszzik ez a recept és nagyon finom is. Én már készítettem ilyen kosárkákat, csak lekvár nélkül. De egyszer lekvárral is kipróbálom. Sőt majd küldök receptet még ilyen kosárkákra, mert van. Csak hát majd ha odajutok. De most szívesen megennék 1-et, 2-őt.
Köszönöm, hogy eszembe jutattad ezt a receptet is.
Üdvözlet

Gyöngyi írta...

Móni, várom majd a recepteket! A baracklevár nagyon finom alatta, érdemes kipróblni!

Gyöngyi írta...

Voltam ma piacon, nem kaptam formákat, de megrendeltem, talán lesz is belőle valami..

Névtelen írta...

A diós kosárkák tésztájába sütőpor nem kell?

Gyöngyi írta...

Kedves Névtelen, elnézést, hogy eddig nem válaszoltam..
Nem kell sütőpor - attól csak megdagadna a tészta, itt pedig nem ez a cél, hanem hogy omlós tésztát kapjunk! Feltétlenül próbálja ki, ha van formája is, akkor pláne! Várom az élménybeszámolót, remélem ugyanolyan sikere lesz ezzel a recepttel, mint nekem van, rendszeresen!!

Névtelen írta...

Köszönöm válaszodat. És örülök, hogy Rád találtam. azt hiszem, hogy sok receptedet ki fogom próbálni.

Gyöngyi írta...

Szia Névtelen! Én pedig örülök, hogy nem csak a netnek írogatok, hanem valóban van értelme:) Sok sikert kívánok!