KÖRÖZÖTT - NEM SZEMÉLY - SZENDVICSKRÉM:)



A 80-az években dolgoztam egy borozóban is, (nem kocsmában), a II. kerületben, és ott hetente 2-szer készítettünk körözöttet. Még ma is emlékszem az arányokra, 3 kg juhtúró, 6 csomag Rama margarin, 2 tál lilahagyma kockázva stb. Egy mosogatóméretű hatalmas tálban gyúrtuk be, nem volt egyszerű az elején, pláne, ha a vaj hideg volt, a vendég meg türelmetlen. Mégis szerettem ezt a műveletet, a kézbőrnek is igen jót tett! Ropogós, friss házikenyérrel árultuk, egy szem cseresznyepaprikával, vagy lila hagymakarikával díszítve. A zsíros kenyérnél (3,30 Ft) drágább volt, azt hiszem 5 forint 20 fillér, de erre most nem tenném le a nagy esküt. Ma mit is vehetnénk ennyiért? Már pénz sincs, amivel ezt az összeget ki lehetne fizetni..

Szerintem kétféle ember létezik: aki szereti, és aki nem. Köztes állapot nincs. Én az első körbe tartozom - a férjem a másodikba, így a mennyiségek 1 személyre, kb. 4-5 napra szólnak:)

Hozzávalók:
25 dkg tehéntúró (juhtúró)
10 dkg vaj (Rama margarin)
1 fej lilahagyma
Pirospaprika, Piros Arany (paprikakrém), mustár, őrölt köménymag, (köménymag), frissen őrölt bors.

A túrót áttörjük, elkeverjük a vajjal, az apró kockára vágott hagymával. Ízlés szerint fűszerezzük, és egy jól zárható (üveg)tálba tesszük.
Hűtőben tároljuk!

Tálalásnál kenhetjük friss kenyérre, vagy pirított kenyérre, de Túrófánkkal is finom. Díszíthetjük lilahagymával, vagy csípős cseresznyepaprikával is, Piros Arany pöttyel.

Finom borkorcsolya, vagy remek vacsora egy pohár citromos teával.



2 megjegyzés:

Liza írta...

Én is épp így készítem a körözöttet! Fincsi!

Kérlek nézz majd be hozzánk, van ott valami számodra!

Gyöngyi írta...

Liza, jövök:)