TÓCSNI



Nem hiszem, hogy lenne valaki, aki még nem ette ezt a finom, gyors, könnyű és egyszerű ételt! Én így készítettem most, tejfölösen:

Hozzávalók:
4 db közepes méretű krumpli (60 dkg)
2 dl tejföl
2 db nagy, duci fokhagymagerezd
2 db tojás
Só, frissen őrölt bors
Liszt, amennyit felvesz.

Tálaláshoz:
Tejföl, reszelt füstölt sajt.

Elkészítés:
Egy nagyobb tálba öntjük a tejfölt. A burgonyát meghámozzuk, és a tejfölbe reszeljük a reszelő apró lyukú részén. Időnként megkeverjük a burgonyát, így nem fog bebarnulni. Hozzáadjuk a reszelt fokhagymát, sózzuk, borsozzuk. Annyi lisztet keverünk hozzá, hogy sűrű palacsintatészta állagú legyen.
Palacsintasütőben olajat forrósítunk, evőkanálnyi tésztakupacokat teszünk az olajba, és a kanál hátával ellapítjuk. A tócsnik mindkét oldalát szép pirosra sütjük. Papírszalvétára szedjük, így itatjuk le a fölösleges olajat.

Frissen, tejföllel meglocsolva, reszelt sajttal meghintve tálaljuk. Kiváló gyors vacsora.




8 megjegyzés:

Hajnal írta...

Húúú,ezt is imádom :D De rég nem csináltam!!Köszi!!!Legközelebb kipróbálom így tejfölösen,mert én eddig nem így csináltam!De tuti fini!! :-)

semilin írta...

Jó tipp, hogy tejfölösen csináltad, kipróbálom. Majdnem minden héten ez a pénteki vacsoránk. Sokféleképpen nevezik: tócsni, lepcsánka, macok:)))

bobsi írta...

Sok tejfőllel, sajttal mennyeiiii!

Unknown írta...

Finom

Gyöngyi írta...

Nálunk régen volt, nemrég láttam valahol, és akkor ugrott be nekem is, hogy milyen finom:)
Böbsi, igen, sok tejföllel, sajttal, mint a lángost!
Emili, akkor Te minden héten finomat eszel!

A honlapomon van egy kis gyűjtés is a recept végén, hogyan hívják még, és hány féle képpen lehet elkészíteni - jó ötleteket találhattok!

Liza írta...

Hát én akkor biztos egyedi lehetek, mert még nem készítettem, sőt még nem is ettem ilyet.
Szakácskönyvben már olvastam róla, de felénk valahogy nem terjedt el.
Na, de ez most változni fog........

Gyöngyi írta...

Liza, ha szereted a burgonyás lángos, akkor ez is ízleni fog:) Jó étvágyat, majd írj, milyen lett?

Anyucika írta...

Hát ezt sem lehet megunni.Mi is nagyon szeretjük