EGYSZERŰ TÚRÓFÁNK - ÉDES



Gyorsan elkészíthető, finom, könnyű édesség. Miután ketten vagyunk általában, az ilyen fánk és lángos félékkel gondban szoktam lenni, hiszen ez frissen az igazi! Két személyre viszont macerás tésztát keverni, ennél már csak az egyszemélyes adag begyúrása okozhat több fejtörést..
Így a rendes mennyiséget összekevertem, megfeleztem, és csak az egyik felét sütöttem ki, a másik felét egy jól záródó Tupperes tálban a hűtőbe száműztem. Igaz, csak 24 órára, hiszen másnap este megsütöttem - és nagyon finom volt, nem lett semmi baja a tésztának a kényszerpihenőtől.

Hozzávalók:
25 dkg liszt
1 csomag sütőpor
25 dkg túró
3 db tojás
2 evőkanál cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 doboz tejföl (175 gramm)
1 csipet só.

Elkészítés:
A túrót villával összetörjük, hozzákeverjük a tojásokat, a kristály és vaníliás cukrot, a tejfölt, a sót, végül a sütőporos lisztet. 15 percet pihentetjük, majd nagyon bő, forró (de nem sistergő!), olajba szaggatjuk két kávéskanál segítségével. A fánkok sütés közben megdagadnak, és megfordulnak. Gyorsan sülnek!
Sütés után papírtörlőre téve lecsepegtetjük a fölösleges olajat. Porcukorral, házi baracklekvárral, vagy csokoládé öntettel tálaljuk. Frissen az igazi.
Aki akar, elszösmötölhet a töltésével is - csokikrémet habzsákból, vékony cső segítségével a fánkok közepébe lehet nyomni.




4 megjegyzés:

Hajnal írta...

Nagyon guszta,mentettem a receptet,köszi :-))

szepyke írta...

A fenébe, még mindig nem csináltam. Nálunk a túrót csak én szeretem...:) Mennyire van túró íze?:)))

Gyöngyi írta...

Hajni, tényleg egyszerű, gyors, finom!
Szepyke, nyugodtan készítsd el, szerintem a család észre se fogja venni, hogy túró van benne..

Anyucika írta...

Nálunk a pékségben gyakran van olcsón túró.veszek és csinálok én is.