CSONTLEVES




Szaftos husira vágytam - majd bevésem azt is - de a hentesnél csak csontos tarja volt. Sebaj, legalább lesz belőle egy finom leves is!

Hozzávalók:
Kb. 50 dkg húsos csont
3 szép szál sárgarépa
1 nagyobb fehérrépa
1 db kisebb karalábé (nem ám tavalyi!)
1/4 zeller gumó
2-3 db csiperke
1 közepes fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
10 szem feketebors
1 db marhahúsleveskocka
Só.

Elkészítés:
A húsos csontot (hentes felvágta 4 db-ba) enyhén sós, hideg vízben feltettem kis lángon főni. Hozzáadtam az épphogy megpucolt vöröshagymát (a héja szép színt ad), és egy teatojásba tuszkoltam a hámozott fokhagymagerezdeket a feketeborssal együtt). Amikor hab képződött a víz tetején, teaszűrővel lehorgásztam. Mosva, darabolva hozzáadtam a zöldségeket, és továbbra is kis lángon rottyogtattam tovább, míg minden szépen megpuhult. Végül beledobtam a húsleveskockát, egy kis ízfokozónak.
Tálalásnál a csontokról lehámoztam a husit, mellé raktam a zöldségeket. A teatojás tartalmát kidobtam, már megtette a magáét. Végül a forró levest átszűrve, lúdgége tésztával adtam asztalra.
A tésztát előzőleg, külön főztem ki egy húsleveskocka társaságában.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Kellemes napot kívánok.