TEJFÖLÖS-SZILVÁS SZELET



Az egyik tartozásom törlesztem most, Anyósom, Évike sütötte nekünk nyár végén ezt a finomságot. A Kiskegyed, vagy a Tina, vagy nem tudom melyik újság lehetett az ihletadó, de hogy finom volt, azt tudjuk:)

Hozzávalók:
50 dkg szilva
12 dkg vaj
10 dkg cukor
1 tasak vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
3 db tojás
20 dkg liszt
1 tasak sütőpor
1 dl tejföl
5 dkg porcukor
1 mokkáskanál őrölt fahéj
Vaj, zsemlemorzsa a tepsihez.

Elkészítés:
A vajat habosra keverjük a cukorral, hozzáadjuk a vaníliás cukrot, a citromhéjat és - állandó keverés mellett - egyenként két tojást. Beleszórjuk a sütőporral elkevert lisztet, és a tésztát simára kidolgozzuk.
A masszát kivajazott, zsemlemorzsával meghintett tepsibe öntjük, elsimítjuk, és a tetejét kirakjuk a megmosott, kimagozott, félbevágott szilvával.
A tejfölt a megmaradt tojással, a porcukorral, a fahéjjal simára keverjük és a szilvára öntjük. 180 C fokos sütőben 45 percig sütjük. A tepsiben hagyjuk kihűlni, csak utána szeleteljük.




6 megjegyzés:

Icuska írta...

Szerinted milyen lenne,ha kiwivel sütném szilva helyett??

Gyöngyi írta...

Cincike, nem tudom, én nem tenném.. Szerintem a kiwiben túl sok a lé, nagyon összeaszalódna.. Ha kipróbálod mégis, mesélj!!

Icuska írta...

Végül nem ezt sütöttem meg,de ezt is meg fogom,mert tejföllel a tetején nagyon finom lehet.A hétvégén sütöttem egy kiwist,az is nagyon finom volt...

Gyöngyi írta...

Cincike, igen, a tejföltöl finom puha volt! Milyen kiwiset? Fotóztál?

Icuska írta...

Igen bent van a blogomban a vasárnapnál...
Puszi neked:)

Gyöngyi írta...

Cincike, már tegnap megtaláltam! Köszi!