PIZZATEKERCS





Hozzávalók:
(12 db-hoz)
0,5 kg liszt
1 csomag instant élesztőpor
Fél evőkanál só
1 lapos evőkanál cukor
Fél dl olaj
2,5 dl tej

Töltelék, és a tetejére:
1 kis tubus pizza krém
10 dkg felvágott (sonka, olasz, ami van otthon)
5 szelet vékony bacon
10 cm parasztkolbász
Oregano, Kakukkfű, Majoranna
10 dkg reszelt sajt
1 db tojás
1-2 evőkanál tejszín, vagy tej.

Elkészítés:
A lisztet, az élesztőport, a sót, a cukrot összekevertem. Külön kissé felvertem a tojást, hozzáadtam a tejet és az olajat. Ezekből a száraz és nedves hozzávalókból rugalmas tésztát gyúrtam. Meleg helyen, kelesztő tálban pihentettem, míg a duplájára megdagadt. (kb. 1 óra).

Lisztezett nyújtólapon fél cm vastagságúra nyújtottam. Megkentem a pizza krémmel, és rászórtam az apró csíkokra vágott sonkát az egyik felére. A másik felére a kisebb kockákra vágott kolbászt osztottam el. A szintén csíkozott bacon felét is elosztottam rajta, és kevés reszelt sajtot is tettem még rá. Fűszereztem oreganoval, kakukkfűvel, majoránnával.

12 csíkra vágtam derelyevágó segítségével, majd az enyhén kiolajozott muffin formákba ültettem a tekercseket. Tetejüket egy elhabart tojás és kevés tejszín keverékével megkentem. Rászórtam a maradék reszelt sajtot, és a baconcsíkokat.
Előmelegített sütőben, 200 C fokon 30 perc alatt szép pirosra megsütöttem.

Nagyon finom egy pohár tejjel remek reggeli, vacsora – de sörkorcsolyának is kiváló!



4 megjegyzés:

Unknown írta...

Kellemes hétvégét kívánok.

dédike írta...

Most reggelire jól jönne egy.

Névtelen írta...

Most tudtam meg a blogodon,Apukád kórházban van.Őszinte szívvel átérzem aggódásotokat!
Mielőbbi gyógyulást, és haza érkezést kívánok neki!

Gyöngyi írta...

Nórikám, Neked is legyen szép hétvégéd!

Dédike, de kár, hogy későn olvastam, már elfogyott.. talán legközelebb!

Kedves Kati, köszönöm szépen!