FRANCIA HAGYMALEVES





Több változatát ismerem ennek a levesnek, de mindegyik finom:)Íme, az egyik változat:

Hozzávalók:
3 közepes fej vöröshagyma
1 szál póréhagyma
4 dkg vaj
2 evőkanál liszt
2 db húsleveskocka (vegetáriánusoknak leveskocka)
Só, bors, szerecsendió
10 dkg Ementáli, vagy Trappista sajt reszelve
2 zsemle.

Elkészítés:
A hagymákat tisztítás után félbe, majd vékony csíkokra vágom. A vajon megmelegítem, ráteszem a hagymát, enyhén sózom, fedő alatt üvegesre dinsztelem. Meghintem a liszttel, 2 percig pirítom, majd felöntöm 1 liter forró vízzel. Beleteszem a húsleveskockákat, őrölt borssal, reszelt szerecsendióval ízesítem. Kb. 20 percig főzöm kis lángon.
Turmix gép, vagy bot-mixer segítségével pürésítem.
A zsemléket vízszintesen 3 szeletbe vágom, sütőben ropogósra pirítom, majd felkockázom.

Tálalásnál a zsemlekockákat a tányér aljára teszem, megszórom reszelt sajttal, rámerem a forró levest. A tetejére szintén sajtot szórok. Ha forró a zsemle, és a leves is, a sajt nem fog nyúlni.
De lehet úgy is tálalni, hogy pirított zsemlekockákat a leves tetejére szórni, majd ekkor meghinteni sajttal, így a zsemlekockák ropogósabbak maradnak.

6 megjegyzés:

Ancsika írta...

Imádom a hagymalevest! :) Éppen ezért nem is értem, hogy ösidök óta miért nem csináltam????

Gyöngyikém! a hiba valszeg az Ön készülékében van :))
Megkérdeztem és más is fenn látja a bloglistát, ahol van!
Most újra betettem és frissítettem. Majd nézd meg lécci újra!
Puszi és szép vasárnapot!

Unknown írta...

Nem rossz.

gondaanyu írta...

Ha vasárnap nem húslevest főzök, akkor ezt a levest. Nagyon szeretjük.

dédike írta...

A hagyma minden változatát szeretem.
Most is meglódult a képzeletem, és nyeltem egy nagyot.

Gyöngyi írta...

Mian, levonom a tanulságot, és tekerek Nálad lefelé:)
Gondaanyu, Te is így készíted? Vagy borral?

Dédike, olcsó, finom, egészséges. Kell ennél több?

Névtelen írta...

Increԁible stoгy there. What happеnеd aftеr?
Thanks!

mу blog post :: v2 cigs reviews