LES AMIS SALÁTA



Még a 80-as évek közepén volt az egyik kedvenc törzshelyünk. Egy pici, alagsorban lévő, hangulatos kis étterem. Miután az első férjemmel napi 12 órát dolgoztunk, éjjel végeztünk, időm nem volt magunknak is mindig főzni - jól esett időnként éjjel egy meleg vacsora. Pláne, ha nem nekem kellett utána mosogatni:) A Les Amis nevű kis vendéglő közel is volt, finom és friss ételeket kaptunk mindig, "törzshelyünk" lett egy-egy vacsorára. A saláta recept innen való.

Miután elköltöztünk a környékről, már messze volt, így most nem tudom, milyen lehet - de anno imádtam! Késő éjjel frissen és finoman elkészített ételt nem volt egyszerű kapni Budapesten. Az egyik receptet megőriztem, és most, majd 30 év után, közreadom.

Rákersetem,valyon létezik-e még a Les Amis? Két véleményt találtam, közreadom ezt is, hátha valaki ki akarja próbálni...
Az első vélemény.
A második - vélemény.
Ha valaki tud valami új friss hírt, szívesen várom a véleményét!



Hozzávalók:
1 db fejes saláta
2 db tv paprika
2-3 db paradicsom – lehet szendvicsparadicsom is
Füstölt sajt – Zala, vagy Karaván durvára reszelve
1 pohár joghurt (natúr)
Ketchup
Fél liter víz
3,5 evőkanál kristálycukor
2 evőkanál ecet (20 %-os).


Elkészítés:

Összekeverem a joghurtot 2-3 evőkanálnyi ketchuppel, hogy rózsaszínű legyen. Hűtőbe teszem.
Elkészítem a salátalét: 1 dl vizet felforralok vízforralóban, hozzáadom a cukrot (így gyorsan elolvad), elkeverem, majd felöntöm 4 dl hideg vízzel, végül hozzáadom az ecetet. Szintén hűtőbe teszem.

A salátát alaposan megmosom. Lecsepegtetem, kivágom, leveleire szedem, a nagyobb leveleket félbe vágom.
A paprikát, paradicsomot mosás után karikákra (szendvics paradicsom esetén negyedelem) vágom. A lehűtött cukros – ecetes lébe beáztatom a saláta hozzávalóit. Hűtőbe teszem – maximum fél órára.

Összeállítás:
Salátás tálra rendezem: Salátalevelek, paprikakarikák, paradicsomkarikák, megöntözve a joghurtos, ketchuppel, a tetejére durvára reszelt füstölt sajtot szórok.

Megjegyzés: Jégsalátával is nagyon finom, ropogósabb. Bundázott, rántott húsokhoz kiváló kísérő, de önmagában is imádtam!

6 megjegyzés:

dédike írta...

Szeretem a vegyes salátákat, köszi!

semilin írta...

Na most aztán tényleg kíváncsi lettem. Két ellentétes vélemény...
15 évig laktunk a II. ker-ben, egész közel és nem is tudtam erről a helyről!

Science Bloggers Association írta...

Nice Blog. Congrats.
-Zakir Ali ‘Rajnish’
{ Secretary-TSALIIM & SBAI }
[Editor- Children’s Poem & Adult’s Poem]

Gyöngyi írta...

Dédike, szívesen:)

Emili, lehet, hogy szomszédok voltunk???

Zakir - bocsi, de arabul végképp nem megy a kommunkáció - de azért a nice szót értem, és köszönöm:)

Der Alte írta...

Szia Gyöngyöm! 12 nap után / üdülés / teljesen ki vagyok éhezve kímélő étekre. - Ez a saláta szuper! Puszi Neked: Der Alte.

Gyöngyi írta...

Szia Béla! Ezek szerit a nyaralás jól sikerült:) Csak a Te kedvedért kovászos uborkát hozok legközelebb - az kímélő minden szempontból:)