VERDENS BESTE





Én már megettem a sütim javát, de ilyen ronda sütit még nem sütöttem, ezt állíthatom. Magasan veri a ronda de finom kategóriát:) Ráadásul igen stresszes, mert képtelenség megállapítani a nagy habréteg alatt, ami még ragad is, hogy a tészta megsült-e, vagy még folyik... Mellesleg Magyarország domborzata kutya füle ahhoz a látványhoz képest, amit a hab alakít sülés közben, után..
Na mindegy, mostmár túl vagyok rajta, és csukott szemmel befaltam 3 szeletet, ami nem mondható kevésnek:) Nagyon könnyű, finom, izgalmasan roppanós az édes hab rajta, a csokiskrém remekül kiegészíti:) Kíváncsi vagyok kis családom véleményére - holnap viszek Éváékhoz is:)
Az eredeti recept ki tudja, honnan való, ennek a sütinek több változatát is láttam már, íme, az én változatom:

Verdens beste (a világ legjobb süteménye - norvégul)

Hozzávalók:
a tésztához:
4 tojás sárgája, 12,5 dkg cukor, 12,5 dkg Rama margarin, 12,5 dkg liszt, 1 csomag sütőpor, 4 evőkanál tej.
a habhoz: 4 db tojásfehérje, 20 dkg cukor
a krémhez: 1 csomag Dr Oetker csokoládés krémpudingpor, 4 dl tej.

Elkészítés:
A lisztet 1 csipet sóval, a sütőporral összekevertem.
A tojások sárgáit a cukorral és a margarinnal jól kikeverem (margarint mikroban kicsit megmelegítettem, így gyorsabb), majd hozzákeverem a sütőporos liszttet.
Egy 25x38-as tepsit kivajaztam, sütőpapírt (38cm széles) tettem bele, úgy, hogy kicsit túl lógott a tepsi szélén a papír. A sárga masszát elsimogattam benne, vékony lesz, de majd feljön. A tojások fehérjét 1 csipet sóval és a cukorral felvertem kemény habnak. (először csak a tojásfehérjét, majd amikor már kemény volt, akkor adtam hozzá 2 részletben a cukrot). Ezt a habot rásimítottam a sárga tésztára.
Előmelegített sütőben, 170 fokon 50 percig sütöttem. Fontos, hogy ne legyen túl magas a hőmérséklet, mert megéghet a hab, és a tészta nem sül meg.

Amig sült a tészta, a krémpudingot előbb kevés hideg tejjel csomómentesre kevertem, majd a többi tejet is hozzáadva, robotgéppel jól felhabosítottam.

A tésztát a tepsiben hagytam kihülni, majd merőlegesen 2-be vágtam. Itt nem árt némi ügyeskedés: a zsírpapírt is félbevágtam a tészta alatt, így az egyik felét kiborítottam egy tálcára úgy, hogy a habos része alulra került. Megkentem krémmel, majd a másik lapot kellett ráügyeskedni a krémre, de úgy, hogy a habos fele legyen felül.

Mint később kiderült, az eredeti receptet immár 20 éve Alíz hozta be Norvégiából! Így a leghitelesebb Verdens Beste itt található!



5 megjegyzés:

Névtelen írta...

nagyon finom,valamikor sort kerítek rá:)
Érezd jól magad holnap:)
Puszi
A kutyusok nagyn édesek:)

Névtelen írta...

Holnapra szebb és jobb napot kívánok%eek%
Még mindíg roszúl érzed magad?
Nagyon aggódok érted.
puszi.

Gyöngyi írta...

Cincike, csak most olvastam a bejegyzésed..
Hol a blogod?

Névtelen írta...

Szia Gyöngyi!
A Verdens beste receptjét én hoztam Norvégiából haza. (még őrzöm azt a norvég nyelvű fénymásolatot, ami alapján először elkészítettem.) 20 évvel ezelőtt ott ettem először és elkértem a receptet. 2000-ben egy konyhás levelezőlistás találkozóra vittem először, és utána elterjedt a neten is. Eredetileg vaníliakrémmel készül, azzal az igazi, de biztos más krémmel is finom. Már én is variáltam őszibarackkal. Mindkét recept fent van a honlapomon is a sütik között. Én már annyit sütöttem ezt, hogy ha gyorsan kell valami finom, ezt veszem elő. Már csukott szemmel is megy, és az illatáról érzem, ha elkészült. Örülök, hogy ízlik.:)Próbáld ki vaníliakrémmel is!
Aliz

Gyöngyi írta...

Kedves Alíz! Köszönöm az infót - láttam a Te honlapodon is, Andreánál azt hiszem, Margitkánál is, nem sorolom.. Ki fogom próbálni vaniliakrémmel is - most már tudom, mire kell számítani a sütést illetően:)