BORZASKA



Igaziból nem is tudom, mi a "rendes" neve, majd legközelebb megnézem az étlapon, ahol sokszor választottam már ezt a finomságot. Pár évvel ezelőtt, amikor először rendeltem, a pincér figyelmeztetett, hogy elég lesz Kiskegyednek csak saláta hozzá.. Igaza volt:) Nagyon laktató étel, tényleg bőségesen elegendő köret helyett egy könnyű salátaféle. Most mexikói zöldségkeveréket és céklasalátát kínáltam mellé.



Hozzávalók:
(2 személyre)
2-3 szép szelet sertéskaraj
3 szem nagyobb burgonya
Liszt
1 db tojás
2 dl tejföl
Reszelt sajt
4-5 gerezd fokhagyma
Só, frissen őrölt bors
Olaj a sütéshez.

Elkészítés:
A husikat kiklopfoltam, sóztam, borsoztam. Közben a burgonyát meghámoztam, és nagy lyukú reszelőn lereszeltem. Sóztam, kicsit állni hagytam, majd kinyomtam a levét. Hozzáadtam 1 db egész tojást, és annyi lisztet (kb. 3-4 evőkanálnyit), hogy se nem túl híg, se nem túl sűrű massza lett. Borsot őröltem rá, belereszeltem pár gerezd fokhagymát és jól összekevertem. A húsokat először lisztbe forgattam, majd a krumplis masszát tapasztottam rá. Kb. 1,5 ujjnyi, nem túl forró olajban szép pirosra sütöttem meg. (Időt kell hagyni, amíg átsül a krumpliréteg és a hús is).
A mexikói zöldségkeveréket (kockázott sárgarépa, kukorica, zöldborsó) kevés vajon fedő alatt megpároltam (sóztam, borsoztam, rozmaringgal és kakukkfűvel fűszereztem).
Tálalásnál 1 pohár tejfölt ízesítettem reszelt fokhagymával, ezzel locsoltam meg a húst már a tányéron, és reszelt füstölt sajtot szórtam rá. Nagyon finom, és mégsem rántott hús:)

5 megjegyzés:

Ancsika írta...

Gyöngyikém! mi is imádjuk mert tényleg nagyon finom! :) Puszta-steak, vagy kárpáti borzaska a becsületes neve. Mindkét módon láttam már étlapon! :)
Pussssz

Gyöngyi írta...

Tudtam én, hogy valami borzaska lehet! Bár az étteremben mintha Dartagnan kedvence lett volna... Mindegy, mi a neve, a lényeg, hogy finom:)Úgy látom, az ízlésünk hasonló lehet:)

dédike írta...

Én is sokszor csinálom, főleg saját nevelésű fejessalátával /az bió/
De a húst mustáros pácba rakom előbb. Szeretem az íz kavalkádot.

Gyöngyi írta...

Dédike, mustáros pác? Nagyon jól hangzik:) Legközelebb kipróbálom!

Névtelen írta...

Mátrai borzaskának ismerem, először egy esküvőn ettem, majd arra vigyáztam, hogy ne egyék el előlem a többit : ))) nagyon-nagyon finom

http://gibkatkonyhaja@blogspot.com