MAJONÉZES GOMBASALÁTA



Hozzávalók:
0,5 kg gomba
1 db méretes citrom

1 pohár tejföl
15 dkg majonéz
1 teáskanál mustár
2 teáskanál kristálycukor
1 csipet szárított tárkony (ha nincs friss)
Pár csepp zöld citrom leve
Őrölt fehérbors.

Elkészítés:
A gombát alaposan megmosom, de nem áztatom. Forró vízzel leöntöm, ízesítem a sóval és egy citrom kifacsart levével. Forrástól számítva 5 percig főzöm - így nem lesz puha, ress marad. Leszűröm, és hagyom hűlni.

A többi hozzávalóból elkészítem az öntetet. A gombát vékonyabb szeletekre vágom, és a mártásba keverem.

Jól lehűtve tálalom. Most rozsos kenyeret pirítottam, vajaztam, szalámit tettem rá, és a majonézes gombát tálaltam mellé.

A gomba, mint olyan, nem egy könnyű étel, az egyik legnehezebben emészthető ételek közé tartozik, ám roppant egészséges!

Egyszerű, finom, laktató előétel, vagy gyors vacsora, reggeli.




3 megjegyzés:

Der Alte írta...

Szia Gyöngyi ! Nagyon finom lehet eme étel, de ezúton kívánok neked és kedves családodnak szép hétvégét. Ölel: Der Alte.

Kata írta...

Szia Gyöngyi! Először is kösznöm, hogy az olvasóm lettél, így aztán eljöttem hozzád látogatóba. Látom, hogy nagy szomorúság ért benneteket, fogadd együttérzésemet. Sajnos ezt már én is átéltem, az ezt követő dolgokat nem kell siettetni, ki kell hozni a lelkedből az összes érzést, azt követően jobb lesz majd. Kívánok neked sokkal jobb dolgokat az életben, valamint a blogolásban is: Marcsi

Gyöngyi írta...

Kedves Kata, köszönöm! Az idő segít..