RIBIZLIS CSERESZNYELEKVÁR



Hozzávalók:
Kb. 2 kg cseresznye (mosva, magozva 1,30 kg)
1,10 kg fagyasztott ribizli (átpasszírozva 0,70 kg)
30 dkg kristálycukor
40 dkg befőző cukor (Dr. Oetker 3:1).

Elkészítés:
A fagyasztott ribizlit egy lábosban melegítve felengedtem, majd gyümölcscentrifugával átpasszíroztam. A lábosba visszatéve felolvasztottam benne a kristálycukrot.
Közben a már előre megmosott, kimagozott cseresznyét robotgéppel pépesítettem, majd hozzáadtam a ribizlihez.
Belekevertem a befőző cukrot is, és állandó keverés közben felforraltam. A folyamatos forrástól számítva még 3 percig forraltam csendes lángon. Végül a keletkezett habot szűrővel leszedtem a tetejéről.

Az előkészített üvegekbe töltöttem, légmentesen lezártam, majd a fejükre fordítottam 5 percre az üvegeket. Meleg dunsztba tettem egy éjszakára – másnap a kamrába lehet tenni a kész lekvárt.

Tippek:
• A kristálycukor mennyisége ízlés kérdése, ki milyen édes lekvárt szeretne.
• Praktikus 2-szer akkora edényben főzni a lekvárt, mint amekkora a mennyisége, ugyanis forrásnál majdnem a duplájára képes felfutni!
• Érdemes egy állandó fakanalat kinevezni a befőzésekhez, a meggy, cseresznye szépen megfogja őket..
• Az üvegek előkészítésénél én a már alaposan kimosott, tiszta üvegeket a tűzhelyre készítem egy tepsibe, amibe forró vizet öntök, kb. 3-4 cm magasan, így az üveg biztosan nem fog megrepedni, amikor a forró lekvárt öntöm bele.
• Meleg dunszt: Egy plédet terítek egy sima, huzatmentes felületre, ide teszem a kész befőtteket, lekvárokat forrón, és a pléddel jól betakargatom.

Nagyon izgalmas, pikáns ízű lekvár lesz a végeredmény:)



4 megjegyzés:

Hanga írta...

Jó ez a recept, mert szimplán a ribizlit semmilyen formában nem eszi meg a családom, de így...:)

Gyöngyi írta...

Nálunk is hasonló a helyzet.. Illetve tortába szoktam még sütni, de nyersen még ha cukrozom is, túl savanyú:)Levesnek még nem próbáltam, kíváncsi lennék rá, annak valyon milyen lehet?

Ancsika írta...

De irigyellek a sok finomságért! :)
Ügyes vagy Gyöngyöm! :)

Gyöngyi írta...

Mian, igyekszem.. rámszakadt ez a csoda, isteni finom, egészséges, édes, roppanós, rengeteg cseresznye, így próbálom menekíteni:)