BURGONYÁS POGÁCSA ÁGITÓL



Ma már van mindenféle függőség, az én párom pogácsa függő:) Sok fajtát próbáltam már, de most az egyik kedves ismrős küldött egy olyan receptet, ami biztos befutó. Finom, puha, még a 3. napon is. (Ezt onnan tudom, hogy kimenekítettem pár darabot, gondosan eldugva, hogy meg tudjam kóstolni később is..)

Hozzávalók:
75 dkg liszt
5 dkg libazsír
25 dkg Rama margarin
25 dkg főtt, áttört burgonya
3 dkg élesztő
3 dl tej
1 kávéskanál cukor
1,5 evőkanál só
3 db tojás.

Elkészítés:
A lisztet a zsírral, margarinnal összemorzsoljuk, hozzáadjuk a langyos főtt és áttört burgonyát, a sót, 2 db tojást, valamint a cukros tejben felfuttatott élesztőt. Az egészet összekeverjük, a tejet apránként hozzáadva jól kidolgozzuk.
Cipót formázunk belőle, letakarjuk, és meleg helyen a duplájára kelesztjük (1,5 óra). Lisztezett nyújtólapon 2 cm vastagra kinyújtjuk, tetejét bevagdossuk keresztben, kiszaggatjuk és két tenyerünk között kicsit megsodorgatjuk őket. Vajazott tepsibe rakjuk, kb. fél órát még pihentetjük. Végül egy enyhén felvert, picit sózott tojással megkenjük, és forró sütőben világos aranyszínűre megsütjük.
Nálam 63 db pogácsa született, közepes méretű pogácsaszaggatóval, 2 tepsis adag. Sütés közben dagadni fog még, erre érdemes odafigyelni.

Egy fantasztikusan finom, puha, könnyű pogácsa recept, nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek, köszönet érte Áginak!




8 megjegyzés:

Limara írta...

Imádom!:))

Hajnal írta...

Nagyon tetszik,mentettem,köszi!!

egycsipet írta...

Szépségesek!

Ottis írta...

Nagyon jól néznek ki!

Gyöngyi írta...

Limara, ezek szerint Te is ismered már ezt a receptet? Én most találkoztam vele először, és nagyon örülök neki:)))

Anyucika írta...

Jaj de szép ,egyem meg!!!Nagyon szeretjük !!!

Unknown írta...

Nagyon finom a pogi, most lettem kész. Kislányomnak holnap lesz halloween osztály bulija és arra sütöttem meg. Férjem ahogy sült, úgy ette, pedig ő inkább édes sütiket szeret, :D

Gyöngyi írta...

Kedves Szilvia! Nincs új a nap alatt, úgy látszik:) Az én Férjem is imádja, és bizony, rá kell szólnom - pedig ezt utálom: ugyan drágám, a vendégeknek is hagyjál belőle...