TÖLTÖTT PAPRIKA



Hozzávalók:
0,5 kg darált sertéscomb
1 nagy fej vöröshagyma
15 dkg rizs
0,5 dl olaj
2 kis doboz sűrített paradicsom konzerv
2 evőkanál liszt
7 db tölteni való húsos tv paprika
2 db egész tojás
1 kisebb fej zeller
2 liter csontlé
Só, bors, majoránna, cukor, őrölt pirospaprika.

Elkészítés:
A paprikákat megmosom, kicsumázom. A darált húst keverőtálba teszem, hozzáadom a félig megpárolt rizst, a tojásokat, 1 teáskanál majoránnát, ugyanennyi őrölt pirospaprikát, 1 reszelt fokhagymát és sózom. Alaposan összedolgozom, majd a paprikákba töltöm nem túl szorosan. Ha kimarad a töltelékből, gombócokat formázok belőle.
Egy nagyobb lábosban az olajon megdinsztelem a hagymát, ráteszem a lisztet - zsemleszínű rántást készítek. Hozzáadom a sűrített paradicsomot, majd csontlével felengedem. Belerakom a zellert, valamint a betöltött paprikákat és gombócokat. Egy és egynegyed óráig főzöm lassú forrással. Cukorral ízesítem. A zellert kihorgászom.

Hagymás törtburgonyával, vagy sós vízben főtt burgonyával forrón tálalom. Van, aki tejföllel meglocsolva szereti.



11 megjegyzés:

szepyke írta...

Nah, akkor jöttem egy tányérral, és kérnék is, ha lehet!:DD

semilin írta...

Hű, de régen csináltam! Köszi a hétvégi ötletet:))) Én zeller és hagyma nélkül csinálom az alaplét, de ki fogom próbálni.

alliteracio írta...

WÁÁÁÁÁ!!!
Családom első számú kedvence!!!:))
(Dupla adagból sincs olyan, hogy vajon mit csináljak a maradékkal... :XD

Gyöngyi írta...

Szepyke, küldöm:)
Ági, és fagyasztom a felét..
Emili, jó étvágyat!

alliteracio írta...

Rosszul fogalmaztam...:))
Szóval akármennyit is csinálok, nincs gond a maradékkal....Mert NEM MARAAAAD SOSE! :DDD

Unknown írta...

Én is szeretem, és most tényleg itt van az ideje, de mindent frissen hasznákok.
Jövő héten rakom el a paprikát paradicsom lében télire.

Unknown írta...

Dédi vagyok , csak Anikó garázdálkodott és nem lépett ki.

Gyöngyi írta...

Ági, Nálad nagy a család, azért is fogy el gyorsan:)) Nekem könnyebb - kevesebben vagyunk!

Anikó, kíváncsi lennék a receptedre!

Dédike, kellemes hetet kívánok!

alliteracio írta...

Hárman vagyunk...:))))
A "nagyobbik" rész Egerben van...:)
De hármunknak is elfogy egy nagy fazék töltött paprika, 2 nap alatt!! :)))
(Mert olyankor aztán rájárunk, és hidegen, melegen, kenyérrel, kenyér nélkül...akár nasinak is...de egyszerűen annyira de annyira imádjuk!)
Jaj, a nyálam csurran, miközben most ezeket írom...:))))

bobsi írta...

Régi idők nagy kedvencei! :-))

Gyöngyi írta...

Böbsi! "régi idők" ???? Már nem szeretitek???