MINDENT BELE:)



ZÖLDSÉGLEVES

Hozzávalók:
1 csomag újhagyma
1 szál nagyobb fehérrépa
2-3 szál sárgarépa
1 fej karalábé
30 dkg zöldborsó
(Pár virág karfiol, 2-3 szem gomba, ha van otthon)
1 csomag petrezselyemzöld
1 púpozott evőkanál liszt
1 evőkanál vaj
2 evőkanál olaj
Só, (húsleveskocka)

Galuska:
2 db tojás
1 evőkanál víz
Liszt amennyit felvesz
Só.

Elkészítés:
Az olaj és vaj keverékén megdinsztelni a hagymát, majd a répaféléket. Liszttel meghinteni, picit pirítani, majd húslével (vagy vízzel) felönteni. Ha már csendesen fő, a többi zöldséget is hozzáadni. Hamar megpuhul minden, nem szétfőzni! Belefőzni a galuskát, legvégül adni hozzá az apróra vágott friss petrezselyemzöldet. Ezzel már nem főzni tovább.

Ha gombát is adunk hozzá, azt a répákkal együtt tegyük, a gombának is picit több idő kell, mint a zsenge zöldborsónak, karfiolnak, karalábénak.

Ez a leves igazán akkor finom, ha minden alapanyag friss, nem fagyasztott, valahogy finomabb! A mennyiségek irányadók, ki mit szeret jobban, vagy éppen miből tud garázdálkodni:)



12 megjegyzés:

Ancsika írta...

Én is szoktam ilyen mindent bele levest fözni! Egyszerüen imádom! :)

Garffyka írta...

Szia :) Nálunk ez a Petőfi leves - Minek nevezzelek, vagy leves a kiskertből :)

Köszönöm, hogy olvasóm lettél :)

Gyöngyi írta...

:)) Ötletes név!

semilin írta...

Nagyon fincsi én is szeretem;)))
Gyöngyikém! Frissítettem az IE-t IE8-ra, azóta csak Modzillával tudom megnézni az oldaladat, mert az IE nem tudja megjeleníteni mondván: hibás az oldal... Van valami ötleted?

Gyöngyi írta...

Emili, passz.. Bár lehet, hogy most sokat szerkesztgettem, egyszer nekem is kiírta, hogy bibis, de bekötöztem! Nekem sima IE-vel működik. Próbálkozz később, és referálj légyszives!

Ella írta...

Én is szeretem ezt a levest elég sűrün csinálom, csak a gombát hagyom ki.

Ella írta...

Szép jó reggelt

Gyöngyi írta...

Ella, ez a kategória az, amit sose tudnék megunni!
Szép napot Neked! E-mail ment!

dédike írta...

Én a nokedliba víz helyett vajat rakok, finomabb, nem ázik el.

Gyöngyi írta...

Dédike, jogos:) Ha tudom, hogy marad a levesből, akkor én is inkább a vajas galuskát részesítem előnyben. De előfordul az is, hogy külön főzöm ki a galuskát - vegetás és a levesből kivet lében, leszűröm, és külön tárolom.. Így egészen biztos nem fogja megenni a galuskám a levest, volt már rá példa:)

alliteracio írta...

Nna, ez már mindjárt az a "rovat", amit ragyogóan el tudok én is készíteni, mindamellett imádja az egész család!! És most, hogy ugye már minden "új", valóban olyan az ízkombináció, hogy az valami mennyei!! Hehe, ma tuti, ilyet főzök, úgy megkívántaaaaam!! :-)

Puszillak Gyöngyikém!!!

Gyöngyi írta...

Ágikám, jó étvágyat kívánok a mai ebédhez:) Puszi: Gyöngyi