KORHELYLEVES



"Nagyon szeretem leves" kategória, a fáma szerint Újévkor kell enni, másnaposságra kivaló, de én naptártól függetlenül is szeretem! Sok változata van, ahány ház, annyi szokás. Még nálam is változékony:) Van, mikor berántom, van, mikor tejföllel habarom, van, hogy csülök kerül bele, van úgy, hogy debreceni helyett virsli.. Vörösborral még nem kóstóltam, de állítólag azzal is finom! Ez a recept a mostani ügyködésem leírása:

Hozzávalók:
80 dkg savanyú káposzta
10 dkg kolozsvári szalonna
2 db közepes fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
3 pár Debreceni kolbász
10 dkg parasztkolbász
25 dkg nyers füstölt comb
1 evőkanál zsír
1,5 evőkanál liszt
Só, őrölt köménymag, őrölt pirospaprika.
Tálaláshoz tejföl.

Elkészítés:
A kockára vágott szalonnát zsírjára pirítjuk. Megdinszteljük rajta a kockára vágott vöröshagymát, hozzáadjuk a reszelt fokhagymát, majd a savanyú káposztát, és a kockára vágott füstölt húst. Felöntjük annyi vízzel, hogy jól ellepje. (Ha a káposzta túl savanyú lenne, öblítsük át, de nem szabad áztatni, ezzel a C vitamint mosnánk ki belőle. Párszor átvágjuk, hogy ne legyenek méteres szálak benne, könnyen fogyasztható legyen majd.)
Hozzáadjuk a Debreceni kolbászkákat, a karikára vágott parasztkolbászt. 10 percig főzzük, majd a Debreceni kolbászokat kivesszük, félretesszük.
A levest ízesítsük őrölt köménymaggal, sóval (csak óvatosan, a füstölt húsok sósak). Főzzük puhára, de a káposzta azért maradjon picit roppanós.
Rántást készítünk a zsírból, lisztből, pirospaprikából, és berántjuk a levest. A Debreceni kolbászkákat karikára vágjuk, és visszatéve a levesbe jól kiforraljuk.

Minél többször melegítjük fel a levesünket, annál finomabb. Tálalásnál tejfölt, puha kenyeret kínáljunk mellé.




2 megjegyzés:

Hajnal írta...

Nagyon guszta,kedvet is kaptam hozzá :-)Igaz még sose főztem,és nem is ettem,de biztos fini!!A következő adag káposztából tuti kipróbálom!!Köszi a receptet!!És Boldog új évet!!:D

Gyöngyi írta...

Hajni, köszönöm, és kíváncsi vagyok a véleményedre, remélem ízleni fog! Beszámolót várok majd! Boldog Új Évet Neked is!