MÚLT - JELEN



Anyum meglátogatott - mint mindig, most is nagyon gyorsan elröpült az idő..
Gondolatban végig sétáltunk a fő utcán, ahol laknak, laktam.. A Vasmű utat az 5 emeletes házak egységes sora, a legalább 10 m széles járda, aztán 2x2 sáv úttest, középen szintén egy jó széles park sáv, majd a kis Vasmű út, és a 2-3 emeletes házak jelentik. Igazi sétáló utca. A felvonulások, a hétvégi családi séták, és megannyi emlék utcája..

Ahogy "sétáltunk", én soroltam, és Anyum válaszolt, melyik bolt van meg, melyik mivé változott. Már szinte nincs meg semmi a "régi" időkből, olyan lehangoló. Jöttek a kínaiak, a bankok, és a multik, tönkre téve azokat a jó kis üzleteket, a presszókat és teraszokat, ahova kicsücsültek a népek egy fagyira, bambira..

Anno, ha végigsétáltam ott, betértem egy-egy boltba - akár csak egy kis csacsogásra, valahogy olyan barátságos, meghitt volt minden. (Igaz, tanulóként szinte mindegyikben dolgoztam a gyakorlati időben, így rengeteg ismerősöm volt..)

Legjobban a szökőkutat sajnálom, a középső parksávban: egy nyugodt kis sziget, vízcsobogással, padokkal, szép virágokkal - most egy multi pöffeszkedik a helyén. Anyum mondja is, Ő soha be nem teszi oda a lábát, anno a babakocsival sétált ott velem..

A Sógornőm iskolája, az utca végében - ahol tanított, ahova a gyerekei jártak - már szintén a múlté. Egy multi vásárolta fel.

Már semmi se a régi, minden változik, és nem vagyok benne biztos, hogy jó irányba. Hogy lehet egy város szívébe multikat telepíteni? Mintha Budapesten a Kossuth Lajos utcába építenének egy Metrót.. Vagy a Városligetet gyaláznák meg egy bevásárlóközpottal.. Rémes.

Remélem, legalább ez a Mackó szökőkút, ami az én iskolám mellett volt, megmarad, igaz, ritkán működött, de szeretem a mai napig..



És a mozi előtti szökőkutat sem kívánják egy multinak eladni..



17 megjegyzés:

Névtelen írta...

Látom nagyon szép napod volt ma.
Sok ilyet kívánok:)

Látom a Ti városotokat is el érte a privatizáció szele:(
Mindent el adnak,iskolát parkot:)
Ez nagyon szomorú,már lassan semmi se marad nekünk.

dédike írta...

meglepetten néztem a képeket. Hisz ez itt van a közelemben.
Köszönöm a kitüntetést részedről.
DÉDIKE

Névtelen írta...

Nagyon szeretem én is a macis szobrot. Néha nyárom müködik is valami csoda álltal.
Almaid sétányán már három multi üzlet is van. A park, az iskola valahogy senkinek sem kellett azok közül akik az engedélyeket kiadták ezek megépítésére. Azér ne szomorkodj és legyen nagyon szép napod.

Névtelen írta...

Bocsi még tanulom az itteni kommentelést, s lemaradt a nevem.

Gyöngyi írta...

Dédike, csak nem laksz Te is Dunaújvárosban?
A kitüntetést megérdemelted:)

Gyöngyi írta...

Laca, gondolom Te írtál névtelenül. Csak egy EGYSZERŰ regizés az egész, és máris látszódni fog a neved is..
Nekem az egy is több eggyel, mint amennyi multit szeretnék látni ott.. Miért nem lehetett ezeket a város szélére tenni, mint más normális helyeken?

dédike írta...

na újra kezdem pedi úgy nézett ki sikerűl....
A névtelen Manólány volt ,ő is becsődőlt az üzenő faladdal Puszi DÉDIKE
Levél ment.

azila írta...

Kedves Gyöngyi!
Te tudod hogy kell felrakni a Kreatív Blogger díjat az oldalsó sávba? Meg a Kedveceket? A gportalt már jól ismerem, de a blogol.hu-t nem.:(

Gyöngyi írta...

Dédike, nohát, Manólány volt? Én meg azt hittem, Laca.. Mint tudjuk, minden kezdet nehéz, pedig csak el kell kezdeni, utána már megy..

Szaffi, megnézem a Te oldaldnál mi a helyzet..

Névtelen írta...

Nem találom a meg lepit:(

dédike írta...

A levelet, és Manólány üzenetét megkaptad.? DÉDIKE

Gyöngyi írta...

Cincike, új fejléceket készítettem, a tvn-nél, nálam, az albumban vannak, ahol a régiek is!

Dédike, megkaptam, válasz is ment, várom a címeket, a jelöltjeidet! Addig nem tudok lépni..

Névtelen írta...

Igen sajnos mindent felvásárolnak a multik. Ha véletlen egy kis vállalkozó nyit üzletet, az hamar becsődöl. Nálunk is meg változott nagyon sok minden, és még nincs vége.

dédike írta...

Ha esik az eső, akkor megy Manólány levele.Ahol jónak látod oda tedd,Jó a te izlésed. Ha kell változtathatsz a neveken is.
Köszi DÉDIKE.

Névtelen írta...

Gyöngyike
Én minden albumot végig néztem,de nincs:(
Van ott privát is,lehet,h ott van?
Puszi...

Névtelen írta...

Szép vasárnapot!

Névtelen írta...

A névtelen én voltam!
Bocsi!