SEMMIRE SE JÓ VILLAMOSMEGÁLLÓK

Ma rossz sorsom úgy hozta, hogy épp délben, a legnagyobb hőségben (kb. 35 fok, én 40-nek éreztem), az orrom előtt ment el a villamos a Móricz Zsigmond körtéren. Gyakran jár, 5-10 percenként. Ma egy lassabb periódust kaptam el, sokat kellett várni, számomra - és még az ott várakozó utastársaimnak is, örökkévalóságnak tűnt. Nem lett volna baj, alapjáraton egy türelmes ember vagyok, nem is rohantam sehova időre, de ez az erős napsütés nem volt bekalkulálva..

Nem tudom, ki, milyen elgondolás alapján tervezte ezeket az egyébként tetszetős megállókat, de hogy még életében nem várt villamosra, arra fogadni mernék nagy összegben! ÁTLÁTSZÓ műanyag tető, árnyék egy gramm se, még csak egy gombostűnyi sem, pedig vadásztam rá bőszen!  Nincs menekvés, kényszernapozásra lettem, lettünk ítélve. Le is égtem, röpke 10 perc alatt, most érzem a bőrömön (már ahol ért a nap, így csíkos is leszek grátiszként, de jó..

Eső ellen se véd, méreteinél fogva. Szóval nem is tudom, a reklámfelületen kívül jó-e egyáltalán bármire?? Az biztos, hogy az elvárható minimális funkciókra alkalmatlan. Szerintem védenie kellene az időjárási viszontagságok ellen (eső, vihar, szél, napsütés, villámcsapás, hóesés stb.), és pihenő helyül kellene szolgálnia a várakozóknak. Ennyi.
Én úgy tanultam anno, hogy egy építmény akkor jó, ha használható, és mutatós is. De az első helyen a funkció, a használhatósága áll. Pld. lakás esetén nem praktikus tető nélkül építeni egy házat, az se árt, ha ajtók, ablakok vannak rajta, és érdemes odafigyelni, hogy ne a WC-ből nyíljon a konyha...

Míg képet kerestem a neten, ráakadtam az egyik nyertes pályázatra, hogyan is fog kinézni a már évek óta feldúlt "gomba", a körtéren. Ahogy elnézem, nem sok jót ígér, csupa üveg, csupa műanyag. Remélem, mire felépül, lesz benne olyan hely, ahol menedéket is lelhetnek az emberek - bár a villamosmegálló problémáján ez se segít, messze van ahhoz, hogy ott várjuk ki a villamost, és tömeges loholásba kezdjünk ha befut..



Nincsenek megjegyzések: