SÁRVÁRI FÜRDŐ

Szemenye, Pusztalánc, Kisgecsej, Bögöte, Köcsk, Városmiske, Gérce, Dabronc, Hetyefő, Tokorcs, Rigács, Sótony, Nyögér, Bejcgyertyános és még sorolhatnám, milyen érdekes nevek! Mind egy-egy községet, falut takar - biztos mindegyiknek megvan a maga története, miért hívják úgy, ahogy. Mi a legutolsóban üdültünk egy hétig, a Barátainkkal béreltünk egy házat, s innét portyáztunk naponta. Elsősorban a Sárvári fürdőbe, ami már 3 évvel ezelőtt is megragadott: nem csak a gyógyvize miatt, hanem az élményfürdője is nagyon tetszik. Különösen a "sodró" rész, ami egy centrifuga tulajdonképpen, csak ruhák helyett az emberek pöröghetnek benne. Életemben nem úsztam annyi rekordot, mint ott! Az öltözője külön fogalom, egy labirintus, és koedukált lévén, igen izgalmas feladat megtalálni a szekrényt, a tusolót.. Időnként eltévednek az új látogatók, így aztán néha akadtak bonyodalmak:)

Sárváron láttam ezt az érdekes virágos oszlopot is, nagyon jó ötlet. A függőlegesen (vagy vízszintesen) álló lécek közé egy nagy fekete műagyagzsákot tettek, abba földet, helyenként kilyukasztva. Amikor fiatal a muskátli, beültetik, és ilyen szépségek lesznek belőle:

A múltkori üdülés alkalmával jártunk Kőszegen, Sopronban és környékén, most Szombathelyre és Sümegre kirándultunk 1-1 nap. A Sümegi vár nagyon tetszett, jó meredeken vitt fel a kisbusz, féltem is rendesen. Nem tudom, mikor alakult ki a tériszonyom, de hogy van, az tény. A látvány viszont olyan szép volt, hogy fotózni kellett. Rávettek, hogy kipróbáljam a kalodát is, mit mondjak, nagyon kényelmetlen!

A vár aljában egy lovarda volt, a pacik szállása pazarul néz ki, az ablakokon kukucskálnak ki:

Itt rendszeresen tartanak várjátékokat, idomított lovakkal, az egyiket épp akkor tanították meg lefeküdni, érdekes volt látni a módszert:

A Sümegi vár után Kehidakustányon álltunk meg fürödni - ki gondolná, milyen modern gyógy- és élményfürdő van egy ilyen eldugott kis helyen! 49 C fokos thermálvíz, élményfürdő, többféle medence - kevésnek bizonyult a 2 óra fürdésidő.

Szombathelyre csak fél nap maradt, oda vissza kell még majd mennünk!

Tegnap, vasárnap reggeli után 10 órakkor indultunk haza, a Balaton északi partján jöttünk körbe. Megálltunk Szigligeten (mindig csak a túlpartról látjuk), érdemes volt, gyönyörű a kilátás - bár a fotózásom némi kívánni valót hagy maga után:

Ha már Balaton, fürödni is kell, kb. 20 fokos lehetett a víz Balatonszepezden, és nem a Férjem volt az egyetlen, aki bemerészkedett.
Balatonaligán álltunk meg ebédelni - kár volt. Magas árak, lassú kiszolgálás (pedig egyedüli vendégek voltunk), és az étel is hagyott kívánnivalót maga után. Maga az étterem (Kikötő étterem) nagyon jól nézett ki, lefotóztam, de mégse mutatom meg, nem érdemes rá.

A Balaton északi partján szép élmény végigautózni, még ha időben több is, de olyan csodás látvány, hogy nem szabad kihagyni!

Budapest előtt 25 km-rel kaptunk egy defektet - nem lett baleset belőle, de mégis kellemetlen. Végül este 8-ra hazaértünk, jó hosszú nap volt!

Összességében nagyon jól éreztük magunkat, az időjárás is kegyes volt hozzánk. Csak azért imádkoztam, hogy ne essen. Felöltözni, levetkőzni lehet, de esőben mászkálni nem kellemes.
A főzést is beosztottuk, Ernő finom kinai ebédet főzött,

Imola cukkini főzelékkel jeleskedett,

Karesz grillezett: csípős kolbászt, baconba csavart virslit és fűszerezett tarját:

egyszer került csak rám a sor, gulyáslevest és túrós tésztát készítettem.

Mosogatni nem kellett, a gép megtette helyettünk:)A többi napokon étterembe mentünk, Sitkére, a Borostyán étterembe kétszer is ellátogattunk, csak ajánlani tudom: udvarias, gyors kiszolgálás - és még finomakat is ettünk!

gondaanyu írta...

Nahát, de jó volt Nektek, igazán szép helyeken jártatok.

Mi novemberben megyünk egy hosszú hétvégére Varbócra barátokkal meg egy sütnivaló libával.

Tündér írta...

Szép helyeken jártál!Tavaly és idén ezeket a helyeket jártuk be mi is. (Szerintem elírtad....Szigetvár helyett Szigligetet szerettél volna írni, nem? Megjegyzem, én örülnék ha itt lenne a Balaton:)

Gyöngyi írta...

Gondaanyu, Varbóc ószláv nyelven füzest jelent, tudtad? Szép helyre mentek, sokat kirándultam arrafelé én is.

Tündér, köszönöm, tényleg Szigliget:) Tudat alatt már Szigetvárra vágynék? Ott is van gyógyfürdő.. Én se ellenkeznék, ha a Balaton még közelebb lenne!

Unknown írta...

Igazán szép helyen jártatok.

semilin írta...

Csudaklasszul összeállítottad ezt a beszámolót! Élmény volt nekem is ez az utazás:)))

Gyöngyi írta...

Nóri, Emili, már alig várom az ismétlést, remélem, jövőre is eljutunk!