VÍZÓRA, GÁZMŰVEK, ELSZÁMOLÁS..

Annyira bosszantó, hogy muszáj megírnom.

Február közepén becsengettek a vízművektől, hogy a fővezetékről lekapcsolodó vezetékeket ki akarják cserélni műanyagra. Rendben. Fel is törték a járdát a házunk előtt, és ekkor látták meg, hogy nem kell kicserélni.. Ha a vízaknánkban (kb. 3 méterre a járdától),  jobban körülnéztek volna először, láthatták volna, hogy műanyag cső jön be. De ha már itt vannak, az aknában lévő, házba bejövő rövid csőszakaszt kicserélik flexibilis csőre, és az órával is csinálnak valamit, hogy ha víz elzárás van valamilyen szerelés miatt, akkor a házban, a csövekben lévő víz ne follyon vissza, ne fizessünk duplán. Boldog voltam, de jó:)

Február végén jött az aktuális óraleolvasás, de valami nem stimmelt. Állt a víz (hólé, vagy talajvíz, vagy esővíz, ki emlékszik már rá) az aknánkban. Sebaj, máskor is volt már ilyen, a ház belső óráiból majd később elszámolunk a szomszédaimmal (2 lakásos ház), elég nagyjából bediktálni a fogyasztást. Már akkor gyanús volt, hogy a belső fogyasztás mínuszt jelez, aggódtam, hogy csőtörés lenne valahol? Volt már ilyen. Miután nem úszott vízben az alagsor, gondoltuk, kivárjuk a következő leolvasást.
Persze, a vízóraszerelők a felbontott járdatörmeléket nem szállították el, csak lekerítették. 2 nap múlva jöttek a törmelékért, elvitték. Újabb 2 nap, ekkor jöttek a járdát helyreállítani. Még jó, hogy épp itthon voltunk, így meg tudtuk akadályozni, hogy óriási betontörmelékeket szórjanak az árokba - nagy baj lehetett volna belőle - ugyanott fut a hőközpont fütővezetéke, telefonkábelek, és persze, a mi műanyag bekötőcsövünk..

Április végén, az épp aktuális vízóraleolvaskor derült ki számomra, hogy VISSZAFELÉ PÖRÖG AZ ÓRA. Ajjaj, a szerelők valamit nagyon el.. tévesztettek..
Írtam a vízműveknek, csináljanak valamit, mert ez nem lesz így jó, bár mér az óra, csak nem jó irányban!
Írták, hogy rendben, ellenőrzik. Jött a leolvasó, megállapította, hogy jé, tényleg visszafelé számlál! Még próbát is csináltunk, megeresztettem a vizet a házban, az óra mért, működött, csak épp mínuszban.
Eltelt újabb két hét, levelezés, jönnek vízórát cserélni. Ma itt álltam immár 4-szer vigyáz állásban. Az órát kicserélték.

Most már csak egy bibi van az egészben: Kijött egy olyan vízszámla, ami nagyon-nagyon nincs jól! Igaz, levélben közölték, hogy van egy kormány rendelet, miszerint ha nem mér a mérő, átlagot számolnak. Nem tudom, milyen átlagot, mert hogy elszámolták, az biztos.
Ráadásul épp ebben, az ominózus időszakban a szomszédék hosszabb ideig külföldön voltak, én pedig fürdő kúrán. Megreklamáltam a számlát - nem tudom, mire jutunk. Csak reménykedni merek, hogy nem kell olyasmiért fizetni, amit NEM fogyasztottunk el.. nem nekem kell fizetnem azért is, mert MÁS ROSSZUL "DOLGOZOTT"! Az én időmet ki fogja megfizetni?? A sok bosszúságot ki fogja megtéríteni? Kamatot számíthatok fel rá?
Végezetül: A mai szerelők megmutatták, hogy a vízóra oldalán van egy nyíl... A vízóra fém házában. Nem rajzolva, nem festve, nem karcolva. Benne van az anyagában. Így van kiöntve a szerencsétlen. Mutatja az vízfolyás irányát, milyen irányba is kell bekötni..


A kamatról a másik élmény:
A Gázművek számlája, késedelmi kamatokról. Összességében nem egy nagy összeg, de ennek ellenére irritál. Miért 2011. májusában kapok számlát arról, hogy 2004-ben, 2005-ben és sorolhatom, késtem pár napot némelyik befizetéssel????
Könyörgöm, minden év végén van egy elszámolószámla. Amit becsülettel befizetünk. (Persze, ha a gázművek tartozik, nem fizetik ám ki, majd levonják a következő számlából! És közben használják a pénzemet... ilyenkor hol a kamat tessék mondani? )
Most mit jönnek nekem ezer éves késedelmi kamatokkal? Még csak leellenőrizni se lehet! Mit tudom én, hogy valóban 2004. május 4 helyett május 7-én kapták-e meg a csekket??? A Nagymamám is késett egyszer befizteni a számlát, még 1920-ban.. vagy 1810-ben? most nem is tudom..

6 megjegyzés:

Váczi Laca írta...

Egy csepp vitriol?
Tetszett nagyon!

Éva írta...

Ez nagyon bosszantó, és bármit tehetsz úgy is kimagyarázzák. A TV-ben is volt már hasonló téma.
Próbáld magad túltenni rajta, bár könnyű ezt mondani, de tedd túl magad ezen.Igazságtalanság mindig is volt és sajnos lesz is!

Sturo írta...

Itt nem 5 év az elévülési idő?Kérhetik még??
Jutka

Gyöngyi írta...

Kiadtam a mérgem, tudom, úgysem tudok változtatni a dolgokon, emiatt biztos nem fogok infarktust kapni:) De azért kíváncsi vagyok a fejleményekre, hátha..
Sturo, nem tudom. Az adónál 5 év. De a gázművek?? Majd kiderül. Megírom az eredményt, én megreklamáltam mindenesetre.. (néma gyereknek az anyja se érti a szavát alapon, hátha bejön, és nem kell kifizetnem a 2004-es 5 ft-ot se..) Ez tényleg egy vicc.

Névtelen írta...

Olvastam a problémádat,mert nekem is visszafelé pörög a vízórám, most cserélték le egy hónapja,ráadásul úgy megtekerték a flexibilis csövet,hogy nem folyott a víz. Vissza kellett hívnom a "szakembereket".Most megint napok óta várom őket,de nem nagyon akarnak ide találni.Most néztem meg az órát és valóban fordítva szerelték be. Kíváncsi vagyok mibe fog ez nekem kerülni Még az is lehet,hogy direkt így dolgoznak,hála a rezsi csökkentésnek.

Gyöngyi írta...

Szia! Ne aggódj, az óra megfordításért, cseréért nem kell fizetned. De légy résen, ÍRÁSBAN reklamálj, legyen nyoma, és ÍRÁSBAN indokolj meg egy összeget, amit ki akarsz fizetni.. Otthon voltatok? Kevesebb víz fogyott mint máskor? Szerintem igen:) Mennyi az átlagod? Szóval ilyeneket írj meg. Nekem jóváírtak, utólag igaz, de legalább nem fizettem rá (ha csak a bosszúságot nem számolom fel..)