TÚRÓS PITE - MÓNIKÁTÓL






Mónika, a pite nagyon finom lett, komolyan, köszönöm! Szerintem, amiben van mazsola és túró, az csak finom lehet:)

Kicsit szenvedtem a tésztával, nekem igen puha lett, de gondoltam, majd a hűtőben megdermed (fagyasztóba tettem, míg a tölteléket bekevertem). Aztán az első lapnál láttam, hogy nem bírom kinyújtani rendesen, ragadt – túl sok lisztet meg nem akartam hinteni a deszkára, meg rá, nehogy nagyon lisztes ízű legyen. Az alsó lapnál nem is volt gond, ahol szakadt, ott belenyomkodtam a tepsibe. Gondoltam, a felső lapot kettőbe osztom, és két Folpack között nyújtom ki, úgy teszem majd a tetejére, hiszen a LÁGY krémen nem tudom nyomkodni a tésztát!
Nem jött össze a Folpackos ötletem, amikor szét akartam szedni a két Folpack fóliát, a tészta úgy ráragadt, hogy végül kidobtam – már leszedni se bírtam. A felső lap másik felét deszkán, lisztezve, úgy-ahogy kinyújtottam, nyújtófával ráügyeskedtem a krémre – de nem lett valami látványos. Így a tetején csak kb. a kétharmadán volt tészta, de azt mondtam, nem érdekel, lesz, ami lesz, ez már így fog megsülni.
45 perc volt, míg elkészült, ezt tudod sütője válogatja. Képzeld el, egyáltalán nem látszott rajta, hol tésztás, hol csak natúr, egységesen szép színű lett az egész! Az alsó tésztalap is, és a felső is szépen megdagadt, épp elég vastag is lett, és a lényeg, hogy nagyon finom lett!
Nekem 40 db kocka lett belőle – RENGETEG – gondoltam - akkor. Így az egyik felét lefagyasztottam, a másik felét kezdtük el enni, azt hittem, egy hétig kitart. Hát nem. Igaz, szombaton voltunk Zöld fesztiválon, egy régi fórumos Barátnő is kiállított a Férjével (borászok), és vittem nekik kóstolót – nagyon ízlett nekik is! Szóval, ma ebéd után akartam enni egy sütit, és képzeld el, már alig van belőle… Láttam én, hogy Karesz rájár, no de hogy ennyire!
Szerintem az volt nálam a baj, hogy a vajat pici kockákra vágtam, meleg is volt a konyhában, az én kezem is túl meleg volt, így lett olyan lágy a tészta. Legközelebb robotgéppel gyúrom össze, és kevesebb tejfölt teszek majd hozzá. Egyébként csak egy sütőport használtam – 1 csomag fél kg-hoz elég, gondoltam ennyi is elég lesz, és elég is volt, hisz a tészta szép magas lett.
Mindenképp javaslom kipróbálásra Másoknak is, azzal a kikötéssel, hogy vagy kevesebb tejfölt használjanak, vagy több lisztet – és nem szabad simogatni a tésztát, dolgozzunk gyorsan, vagy robotgéppel.
Na, annyit írtam a sütidről, hogy megyek, eszek még egyet!

A recept itt található: TÚRÓS PITE

1 megjegyzés:

egycsipet írta...

Gyönyörű lett!
Túró és mazsola: egyetértek! :))