EGYSZERŰEN A H1N1 ÉS TÁRSAI ELLEN



Az influenzavírus az orrüregen és a száj-garatüregen keresztül képes fertőzni. Az majdnem lehetetlen, hogy egy nagy járvány esetén elkerüljük a H1N1 vírussal való találkozást, dacára minden elővigyázatosságunknak. Ám nem a vírussal való puszta találkozás, vagyis a megfertőződés okozza a nagyobb problémát, hanem az, ha a vírus képes el is szaporodni a szervezetünkben.

Néhány nagyon egyszerű dolog segíthet megelőzni a fertőződést (vagy legalább lecsökkenteni annak mértékét), illetve a mégiscsak elkapott vírus elszaporodását a szervezetben. Ezen hasznos fogásokat sajnos a hivatalos szervek sem hangsúlyozzák eléggé.


1. Gyakori kézmosás (ezt a tanácsot azért gyakorta hallani).

2. "El a kezekkel a szádtól" módszer.
Próbáld meg megállni, hogy nem nyúlsz az arcodhoz és főleg a szádhoz a kezeddel, csakis alapos kézmosás után. (Bizonyított, hogy sok, légúti betegséget okozó vírus nem közvetlen cseppfertőzéssel terjed emberről emberre, hanem úgy, hogy a vírussal fertőződött tárgyakat megfogod és utána a kezedről a vírust szépen lenyalod. (A szájvédő maszk azért is hasznos, mert ezt is megakadályozza.)

3. Gargarizálj naponta kétszer meleg sós vízzel (vagy Hydrogen-peroxidos vízzel, ha nem bízol a sóban.) A H1N1 vírusnak ugyanis a fertőzést követően 2-3 napra van szüksége ahhoz, hogy a száj és/vagy orrüregben elszaporodjon és kialakítsa a tüneteket. Egy egyszerű gargarizálással nagyban csökkenthető a vírusok szaporodása, illetve mennyisége. Ne becsüld le ezt az egyszerű, olcsó és hatásos megelőző módszert.

4. Hasonlóan az előzőekhez, az orrüregeidet is tisztítsd ki legalább naponta egyszer meleg sós vízzel.
Van, aki óvatosan vizet szippant fel az orrába és úgy öblíti ki azt, ami nagyon jó tisztító módszer, de erre nem mindenki képes. Arra viszont igen, hogy egy meleg sós vízbe mártott fültisztító-pálcával naponta végigtörölje belülről az orrát. Nagyon jó módszer a vírusok számának lecsökkentésére.

5. Erősítsd az immunrendszeredet magas C-vitamin tartalmú zöldségek és gyümölcsök fogyasztásával! Ha a C-vitamin szükségletedet tablettákkal fedezed, figyelj arra, hogy azok cinket is tartalmazzanak, mivel a cink elősegíti a C-vitamin felszívódását.

6. Igyál olyan sok meleg folyadékot (tea, gyenge kávé, kakaó stb.) amennyit csak lehet!
A meleg folyadékok fogyasztása hasonló hatású, mint a gargarizálás, csak az ellenkező irányban. Lemossák a szaporodó vírusokat a torokból a gyomorba, ahol azok nem tudnak tovább szaporodni és ártalmatlanná válnak.

Végül egy felhívással zárul az angol anyag:

"Küldd tovább ezt az e-mailt az ismerőseidnek. Soha nem tudhatod, ki veszi figyelembe - és marad miatta életben".

7 megjegyzés:

Ami írta...

Köszönöm Gyöngyi! Egy-két új infóval gazdagodtam :) és igyekszem betartani.

andrea írta...

végre néhány józan gondolat....

gondaanyu írta...

Engem a frász tör ki ettől a nyamvadt influenzától. Judit lányom 6 hónapos terhes. Gondolhatod. Orvosa azt mondta, ne oltassa be magát. Otthon van, de Pesten és mászkál, mert nem ülhet egy helyben az ember ugye.

Azt mondja, eszik sok gyümölcsöt stb. és erős a hite, hogy nem lesz beteg.

Én itthon imádkozom, és ha olyat mondanak a rádióban, levegőt se kapok.
Várom a -20 fokot, hogy elpatkoljanak a kis vírusok, meg várom a márciust, hogy egészségesen megszülessen ez a kis virgonc baba.

Azt figyeltem már, hogy nagyon egyoldalúan , csak riogatnak.

Köszi, továbbküldöm.

semilin írta...

Hasznos gondolatok nemcsak a H1N1 ellen! Köszönjük!!!

Gyöngyi írta...

Gondaanyu, ma Czeizel dr. nyilatkozott az első kismamáról, Budapesten, aki elkapta a vírus. Tegnap a babáját veszítette el, és ma a kismama is meghalt..

A háziorvosa ellenezte a védőoltás beadását. - Czeizel szerint ez gondatlan veszélyeztetés, büntetni kéne, és azt hagnsúlyozta többször, hogy be kell oltatniuk magukat, hisz ez védőoltás! Nem érti az embereket, "elment az eszük?", hogy nem védekeznek, ha itt a lehetőség?
Nézd meg ezt az oldalt is:

http://www.inforadio.hu/hir/belfold/hir-310464

Én soha nem oltattam be magam eddig, most sem akartam. Annyi ellenérv volt, és annyi érv, hogy nem tudtam dönteni. Majd egy hónapig vaciláltam... Végül, a házorvosomra bíztam magam, aki 30 éve ismer. Ő a szakember, Benne megbízom. Azt mondta, feltétlenül vegyem igénybe. (Igaz, krónikus betegségem van, tehát egy magas láz, egy vérzéses tüdőgyulladás halálos lehet). Én megtettem. És ma nyugodtan fekszem le, nem rettegek, ki fog rám tüsszenteni egy halálos vírust.

A Vajdaságból hallom a híreket, ott nem csak, hogy oltás nincs, de még csak maszkot se lehet kapni.. Innen küldtem, mert itt van minden, csak félnek az emberek.

Mi lesz, ha jön egy pestishez hasonló járvány, akkor se megyünk el oltásra? Mert valaki okosan megindokolja, hogy ne?

dédike írta...

A legelső hajdani kísérleti oltástól mindíg kapom. Most is egyszerre a kettőt. Semmi bajom nem volt tőlük soha, és legalább ezeket a vírusokat mellőzö. 58-ban az "Á"virus maradványából fejlődött ki az asztmám, de örültek, hogy megmaradtam. Én tehát oltás párti vagyok.

Gyöngyi írta...

Dédike, köszönöm, hogy megosztottad velem - velünk is a véleményed, álláspontod!